REAL

A játékosítás alapjai, avagy beszéljünk a gamifikációról!

Kiss, Gergely (2020) A játékosítás alapjai, avagy beszéljünk a gamifikációról! In: Tavaszi Szél 2019 Konferencia = Spring Wind 2019: Konferenciakötet II. Doktoranduszok Országos Szövetsége, Budapest, pp. 284-289. ISBN 9786155586613

[img]
Preview
Text
Tavaszi_Szel_II_284_289.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az ember lényéből eredően szeret játszani, ami már nagyon fiatalon, a csecsemőkortól indul és végigkísér bennünket életünk alkonyáig. A játék által önfeledten tudunk kikapcsolódni, élményeket szerezni és társas készségeinket, szociális kompetenciáinkat fejleszteni, például ha közösségben játszunk. De vajon ez a játékosság jelenthet-e előnyt a munkában? Jelenthet-e előnyt egy vállalkozás számára? Már az 1800-as évek végén regisztráltak az üzleti szférában olyan akciókat, amelyek jutalmazások révén próbáltak lojalitást elérni. 2002-re tehető és Nick Pelling játékfejlesztő nevéhez fűződik a gamifikáció kifejezésének bevezetése. Magyarországon a legtöbb forrásmunka a „játékosítás” elnevezést használja a gamifikáció jelenségére. A gamifikáció alkalmazása az üzleti szférában 2011-ben San Fransiscóban áttörő méreteket öltött, de már korábban is léteztek olyan vállalatok, amelyek a játékszerű gondolkodást alkalmazták.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: játékosítás, gamifikáció, teljesítménynövelés, vállalati eredményesség
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Feb 2023 08:37
Last Modified: 13 Feb 2023 08:37
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/158807

Actions (login required)

Edit Item Edit Item