Kiss, Gergely (2020) A játékosítás alapjai, avagy beszéljünk a gamifikációról! In: Tavaszi Szél 2019 Konferencia = Spring Wind 2019: Konferenciakötet II. Doktoranduszok Országos Szövetsége, Budapest, pp. 284-289. ISBN 9786155586613
|
Text
Tavaszi_Szel_II_284_289.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az ember lényéből eredően szeret játszani, ami már nagyon fiatalon, a csecsemőkortól indul és végigkísér bennünket életünk alkonyáig. A játék által önfeledten tudunk kikapcsolódni, élményeket szerezni és társas készségeinket, szociális kompetenciáinkat fejleszteni, például ha közösségben játszunk. De vajon ez a játékosság jelenthet-e előnyt a munkában? Jelenthet-e előnyt egy vállalkozás számára? Már az 1800-as évek végén regisztráltak az üzleti szférában olyan akciókat, amelyek jutalmazások révén próbáltak lojalitást elérni. 2002-re tehető és Nick Pelling játékfejlesztő nevéhez fűződik a gamifikáció kifejezésének bevezetése. Magyarországon a legtöbb forrásmunka a „játékosítás” elnevezést használja a gamifikáció jelenségére. A gamifikáció alkalmazása az üzleti szférában 2011-ben San Fransiscóban áttörő méreteket öltött, de már korábban is léteztek olyan vállalatok, amelyek a játékszerű gondolkodást alkalmazták.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | játékosítás, gamifikáció, teljesítménynövelés, vállalati eredményesség |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Feb 2023 08:37 |
Last Modified: | 13 Feb 2023 08:37 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/158807 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |