Lippai-Makra, Edit and Rádóczi, Zsolt (2021) A vállalkozások közzétételi gyakorlatának elméleti megközelítése. KÖZ-GAZDASÁG, 16 (2). pp. 196-206. ISSN 1788-0696
|
Text
1335_Article_Text_4992_1_10_20210620.pdf Download (480kB) | Preview |
Official URL: https://doi.org/10.14267/RETP2021.02.15
Abstract
A vállalkozások közzétételi gyakorlata folyamatosan változott az elmúlt évtizedekben a változó jogi, gazdasági és társadalmi környezet hatására. Egyre több kutatás foglalkozik a közzétételi motivációs tényezőkkel, valamint a vállalati információk közlésével foglalkozó elméletekkel (érdekhordozói elmélet, megbízó-ügynökelmélet, jelzéselmélet, legitimitás elmélet). Tanulmányunkban kísérletet teszünk ezen ösztönző tényezők csoportosítására, valamint bemutatjuk a fenti elméleteket.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Feb 2023 08:33 |
Last Modified: | 24 Feb 2023 08:33 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/160144 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |