Juhász, Vanessza and Bene, Márton (2022) Sok beszédnek sok az alja? A pártok és pártvezetők online argumentációjának vizsgálata a 2022-es országgyűlési választási kampányban. MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 23 (3-4). pp. 93-107. ISSN 1586-8389
|
Text
Sokbeszedneksokazalja2022.pdf Download (735kB) | Preview |
Abstract
A 2022-es országgyűlési választási kampányban azt vizsgáltuk meg, hogy a politikai vita egyes elemei, így a szubjektív vélemény és az egymásra való reagálás milyen mértékben és minőségben van jelen a politikai szereplők Facebook-kommunikációjában. Kutatásunk során pártok és pártvezetők 2441 kampány alatti Facebook-bejegyzését elemeztünk. Eredményeink szerint a politikai szereplők véleménytelített kommunikációt folytatnak a közösségi oldalon, és nagymértékben közpolitikai kérdésekre fókuszálnak. Tényalapú forrásokra ritkán támaszkodnak, és az ad hominem érvelés nagy szerepet játszik megnyilatkozásaikban, viszont egyéb érvelési hibák kevésbé jellemzőek kommunikációjukra. Az egymás megszólalásaira adott reakciók igen ritkák a vizsgált bejegyzésekben. A főbb mintázatok hasonlóak a politikai oldalak között, viszont elmondható, hogy általánosságban az ellenzéki oldalak argumentatívabb, reaktívabb és több érvelési hibát alkalmazó kommunikációt folytatnak, mint a kormánypárti oldalak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | 2022-es országgyűlési választási kampány, ad hominem, argumentáció, érvelési hibák, Facebook, Frans van Eemeren, közösségi média, politikai vita, pragmadialektika |
Subjects: | J Political Science / politológia > JA Political science (General) / politológia általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Mar 2023 08:29 |
Last Modified: | 27 Mar 2023 08:29 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/162825 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |