Wieszt, Attila (2020) "Fontos, hogy mi családi cég vagyunk?” – családi vállalkozási identitás és teljesítmény. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (2). pp. 60-73. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2020n2a5.pdf Download (679kB) | Preview |
Abstract
A családi vállalkozási identitás fogalma, mint a családi és a céges identitás integrációja olyan elméleti eszközt kínál, amellyel jobban megérthetjük, hogy a családi jelenlét milyen hatást gyakorol a cég életére. Elméleti és gyakorlati jelen- tősége ellenére a családi hatás, a családi vállalkozási identitás és a cég teljesítménye közti feltételezett kapcsolatot eddig empirikusan még nem igazolták. A cikk 250 magyarországi családi KKV mintáján teszteli ezt a feltételezett összefüggést korrelációs, lineáris és logisztikus regressziós, valamint instrumentális változó elemzés segítségével. Az eredmények azt mutatják, hogy nincs általános, egymást erősítő kapcsolat a fenti három fogalom között. A vállalat magasabb gazdálkodási teljesítménye sem fokozza a családi vállalkozási identitást. Egyedül a családon belüli utódlási szándék és a gazdálkodási teljesítmény között figyelhető meg gyenge erősségű összefüggés, ahol a családi vállalkozási identitás közvetítő szerepet játszik. A cikk áttekinti a lehetséges elméleti és gyakorlati következtetéseket.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | családi vállalkozás, szervezeti identitás, családi vállalkozási identitás, családiság |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Apr 2023 11:16 |
Last Modified: | 13 Apr 2023 11:16 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163755 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |