Gönczi, Kinga and Hlédik, Erika (2020) Online vásárlási folyamat hatékonyságának növelése – két webáruház használhatóságának összehasonlítása szemmozgáskövetéssel. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (3). pp. 56-66. ISSN 0133-0179
  | 
            
              
Text
 VT_2020-03p56.pdf Download (1MB) | Preview  | 
          
Abstract
A szemmozgás-követéses kutatások egyik jelentős kutatási irányává vált a weboldalak használhatóságának témaköre, ugyanakkor a marketingkutatásban és oktatásban egyelőre kevéssé van jelen. A szerzők tanulmányukkal a terület fontosságára szerették volna felhívni a figyelmet. A kutatás célja az volt, hogy egy komplex, több kutatási módszertant (szemmozgáskövetés, kvalitatív interjú, kérdőív) alkalmazva feltárják az online vásárlási döntés folyamatában a használhatósági problémákat eltérő komplexitású feladat esetén. Ennek érdekében két online játékbolt weboldalának hatékonyságát hasonlították össze szemmozgáskövetéssel úgy, hogy a vizsgálatban résztvevők felének egyszerűbb, másik felének komplexebb feladatot kellett megoldaniuk a weboldalon. Az eredményeket kvalitatív és kvantitatív módszerekkel is elemezték. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy mindkét weboldal esetében számos használhatósági probléma tárható fel, ugyanakkor módszertanilag fontos több kutatási módszer kombinálása a megfelelő eredmény eléréséhez.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | feladat komplexitása, szemmozgáskövetés, weboldal használhatósága | 
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában | 
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | MTMT SWORD | 
| Date Deposited: | 13 Apr 2023 11:20 | 
| Last Modified: | 13 Apr 2023 11:20 | 
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163758 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




