REAL

A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi : neuromarketing-kutatás az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára

Varga, Ákos and Simon, Judit and Pintér, Attila and Tóth, Lilla and Kozák, Lajos Rudolf (2020) A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi : neuromarketing-kutatás az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (3). pp. 45-55. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT_2020-03p45.pdf

Download (969kB) | Preview

Abstract

A szerzők jelen tanulmányukban a fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációit vizsgálták 16 fő önkéntes részvételével, block-design fMRI-paradigma alkalmazásával. Az inger bemutatása (vagyis a stimulációs blokkok fő hatása) megmutatta a várt erős kétoldali occipitalis, occipito-temporális és alacsonyabb temporális lebeny aktivitást, amely összhangban van a vizuális rendszer ventralis feldolgozási folyamatával. Ezen felül megfigyelték az inger ismertségével kapcsolatos pozitív modulációs hatást az elülső cingularis kéregben (ACC), valamint a negatív modulációs hatásokat a bal oldali temporális lebeny alsó részén és bilateralisan a gyrus postcentralisokban. Eredményeik feltárták az ismertség neurológiai hátterét, ami hozzájárulhat a fogyasztói döntések hátterében húzódó neurológiai folyamatok jobb megértéséhez.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: fogyasztói magatartás, fogyasztói neurotudomány, neuromarketing, fogyasztói etnocentrizmus
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Apr 2023 11:27
Last Modified: 13 Apr 2023 11:27
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/163761

Actions (login required)

Edit Item Edit Item