Varga, Ákos and Simon, Judit and Pintér, Attila and Tóth, Lilla and Kozák, Lajos Rudolf (2020) A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi : neuromarketing-kutatás az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (3). pp. 45-55. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2020-03p45.pdf Download (969kB) | Preview |
Abstract
A szerzők jelen tanulmányukban a fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációit vizsgálták 16 fő önkéntes részvételével, block-design fMRI-paradigma alkalmazásával. Az inger bemutatása (vagyis a stimulációs blokkok fő hatása) megmutatta a várt erős kétoldali occipitalis, occipito-temporális és alacsonyabb temporális lebeny aktivitást, amely összhangban van a vizuális rendszer ventralis feldolgozási folyamatával. Ezen felül megfigyelték az inger ismertségével kapcsolatos pozitív modulációs hatást az elülső cingularis kéregben (ACC), valamint a negatív modulációs hatásokat a bal oldali temporális lebeny alsó részén és bilateralisan a gyrus postcentralisokban. Eredményeik feltárták az ismertség neurológiai hátterét, ami hozzájárulhat a fogyasztói döntések hátterében húzódó neurológiai folyamatok jobb megértéséhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás, fogyasztói neurotudomány, neuromarketing, fogyasztói etnocentrizmus |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Apr 2023 11:27 |
Last Modified: | 13 Apr 2023 11:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163761 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |