Rekettye, Gábor (2020) Az ipar 4.0 hatása az árakra és a vállalati árképzés gyakorlatára. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (4). pp. 15-25. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2020n4p15.pdf Download (556kB) | Preview |
Abstract
A cikk az Ipar 4.0-nak az árakra és a vállalati árképzésre gyakorolt hatását tárgyalja. A tanulmány alapvető következtetése az, hogy megnövekszik az árak kialakításának mozgástere. Ez lehetővé teszi, sőt megköveteli azt, hogy az árak meghatározásakor a vállalatok a digitalizáció felhasználásával új, a korábbiaknál bonyolultabb árképzési módszereket vezessenek be. Különösen igaz ez ott, ahol az ún. disruptive (leváltó) innovációk határozzák meg a piaci viszonyokat. Ezeken a területeken az új típusú árazás mind a leváltó, mind a leváltott vállalatok változó üzleti modelljének egyik központi elemévé válik. Ezeket a fejleményeket befolyásolja a vevők alkuerejének növekedése. Ma már a vevőknek egyre több információ áll a rendelkezésükre a termékekről, az árakról, a költségekről, a vállalatokról; mindennek eredményeképpen a vásárlási dön- tésig vezető út is átalakult és szofisztikálódott. E körülmények között kell a vállalatoknak áraikkal azt a kényes egyensúlyt megtalálniuk, amely a „vállalat, a vevők és a versenytársak” mágikus hármasában sikeres lehet.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Ipar 4.0, árak, költségek, leváltó innováció, üzleti modell, árpolitika |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Apr 2023 12:41 |
Last Modified: | 13 Apr 2023 12:41 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163771 |
Actions (login required)
Edit Item |