Toarniczky, Andrea and Juhászné Klér, Andrea and Kun, Zsuzsanna and Vajda, Éva and Harmat, Vanda (2020) Fiatal oktató-kutatók tapasztalatai egy magyar üzleti iskolában. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (7-8). pp. 65-76. ISSN 0133-0179
|
Text
365-Tanulmanyszovege-2298-1-10-20200709.pdf Download (471kB) | Preview |
Abstract
A felsőoktatási környezet komplexitása, a növekvő hallgatói létszám, a kutatási forrásokért folytatott verseny, az egyre nagyobb tért nyerő projektalapú foglalkoztatás számos kihívás elé állítja a fiatal oktató-kutatókat. A cikk keretében első lépésként a szerzők azonosították a fiatal oktató-kutatók által megtapasztalt főbb egyetemi elvárások összefüggésrendszerét, majd feltárták az őket alakító egyéni és szervezeti tényezőket. A cikk leírja azon egyéni készségek tárházát, amelyek az egyetemi elvárások összefüggésrendszer-vállalásának szükséges, de nem elégséges feltételei, és rámutatnak, hogy az elvárások egymást erősítő köre az egyéni autonómia igényének növeléséhez vezet. Az egyéni autonómia igényét jól meghatározó egyetemi rendszerek hiánya szervezeti oldalról is megerősíti, nem explicit elvárásként fogalmazza meg, és ezáltal kiegészíti az előbbi elvárásrendszert. A cikk feltárja azon egyetemi rendszereket is, amelyek segítségével kitörési pontok körvonalazódnak, és lehetővé válik a fiatal oktató-kutatók számára az egyéni jóllét fenntartható kialakítása.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Apr 2023 14:43 |
Last Modified: | 19 Apr 2023 14:43 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163928 |
Actions (login required)
Edit Item |