Ábrahám, Zsolt and Czakó, Erzsébet Hajnalka and Kozma, Miklós (2021) A piramis csúcsa? Esettanulmányokra épülő oktatás és a nemzetközi versenyek. VEZETÉSTUDOMÁNY, 52 (2). pp. 15-30. ISSN 0133-0179
|
Text
341-Tanulmanyszovege-3059-1-10-20210206.pdf Download (716kB) | Preview |
Abstract
Az esettanulmányokra építő oktatás a vezetői legjobb gyakorlatok átadásaként került be a legelső gazdálkodástani oktatási és vezetőképzési programokba az Egyesült Államokban, és erre az oktatási gyakorlatra épülő módszer ma már a világ számos egyetemén elterjedt. A módszer egyik fő előnye, hogy egyszerre fejleszti a hallgatók ismereteinek alkalmazását, problémamegoldó készségeit és segíti a gyakorlati, vállalati kontextus érzékelését, míg a nemzetközi esetversenyek a hallgatói teljesítmények és végső soron az a mögött álló oktatás színvonalának összehasonlítására is szolgálnak. A Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) már az 1990-es évek elejétől az amerikai gyakorlat alapján adoptálta az esettanulmányokra épülő oktatást, és bekapcsolódott a nemzetközi esetversenyekbe. A szerzők cikkükben az esettanulmány-alapú oktatás sajátos- ságairól, az alapszakokhoz kapcsolódó rendszerről és a nemzetközi esetversenyekről adnak áttekintést. Céljuk az, hogy elősegítsék a további kutatásokat és az oktatásfejlesztést.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | esettanulmány-módszer, esettanulmány-verseny, döntéshozatal, tehetséggondozás, gazdálkodástudományi oktatás, vezetőképzés |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 25 Apr 2023 12:45 |
Last Modified: | 25 Apr 2023 12:45 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164223 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |