H. Szűcs, Helga and Szukits, Ágnes (2021) Üzleti intelligencia rendszerek felhasználói elfogadása egy hazai középvállalat példáján. VEZETÉSTUDOMÁNY, 52 (10). pp. 28-41. ISSN 0133-0179
|
Text
663-Tanulmanyszovege-3920-1-10-20211019.pdf - Published Version Download (603kB) | Preview |
Abstract
Az utóbbi bő egy évtizedben széles vállalati kör ismerte fel az üzleti intelligencia (business intelligence – BI) rendszerekben rejlő előnyöket, s áldozott rengeteg erőforrást rendszerfejlesztési és -bevezetési projektekre. A várt előnyök realizálásának azonban fontos feltétele, hogy a technológiai újítást a felhasználók elfogadják és használják. Az IT-rendszerek felhasználói elfogadásával éppen ezért régóta foglalkoznak a kutatók. E tanulmány a BI sajátosságait figyelembe véve a szakirodalom alapján azonosítja azon tényezőket, melyek a felhasználói elfogadást befolyásolják, majd az azonosított tényezők mentén egy hazai középvállalat BI-rendszerének felhasználói elfogadását vizsgálja a kulcsfelhasználókkal készített interjúk segítségével. A tanulmány arra világít rá, hogy a felhasználók egyéni jellemzői, a szervezeti szintű és technológiai jellemzők nem adnak elégséges magyarázatot a használat során megtapasztalt kedvezőtlen attitűdváltozásra, azokat a rendszer hatalmi-politikai-kulturális hatásaival együtt kell értelmezni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | üzleti intelligencia, felhasználói elfogadás, rendszerhasználat iránti attitűd |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Apr 2023 13:30 |
Last Modified: | 27 Apr 2023 13:30 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164431 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |