REAL

Az önkéntesség motivációs ereje értékrendalapú megközelítés a Z generációs fiatalok körében

Garai-Fodor, Mónika and Csiszárik-Kocsir, Ágnes and Varga, János (2021) Az önkéntesség motivációs ereje értékrendalapú megközelítés a Z generációs fiatalok körében. VEZETÉSTUDOMÁNY, 52 (10). pp. 42-56. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
707-Tanulmanyszovege-3921-1-10-20211019.pdf

Download (747kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmányban a magyar Z generáció önkéntes programokban való részvételét vizsgálták az önkéntesség iránt különböző motivációval bíró fiatalok értékrendjének megismerése céljából. A tanulmány elméleti kitekintésének egyik pillérét az önkéntesség jellemzői adják. Emellett második pillérként megjelenik a generációs marketing és azon belül is a Z generáció jellemzői. A harmadik pillér a pro bono program. Az ilyen jellegű önkéntes programok egyre nagyobb mértékben kapnak helyet a vállalatok munkaerő-megtartó és ösztönző eszközei között, a vállalati reputációt és a munkavállalói lojalitást egyaránt erősíteni képes employer branding aktivitásként. A tanulmányban bemutatott részeredményekből kiderül, hogy a fiatalokat leginkább saját fejlődésük és önmegvalósításuk motiválja az önkéntes programokban való részvétel során, mely a generáció sajátosságaival összecsengő eredmény. Az önkéntességben való részvétel motivációja összefügg az egyéni értékrenddel, így elmondható, hogy az önkéntesség iránt eddig még motiválatlan(abb) fiatalok elzárkózásának oka a kiforratlan értékorientáció, sok esetben az információ hiánya és nem az értékrendben gyökerező markáns elzárkózás vagy empátia hiánya.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: önkéntesség, Z generáció, motiváció, értékrend
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 27 Apr 2023 13:18
Last Modified: 27 Apr 2023 13:18
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/164432

Actions (login required)

Edit Item Edit Item