Garai-Fodor, Mónika and Csiszárik-Kocsir, Ágnes and Varga, János (2021) Az önkéntesség motivációs ereje értékrendalapú megközelítés a Z generációs fiatalok körében. VEZETÉSTUDOMÁNY, 52 (10). pp. 42-56. ISSN 0133-0179
|
Text
707-Tanulmanyszovege-3921-1-10-20211019.pdf Download (747kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmányban a magyar Z generáció önkéntes programokban való részvételét vizsgálták az önkéntesség iránt különböző motivációval bíró fiatalok értékrendjének megismerése céljából. A tanulmány elméleti kitekintésének egyik pillérét az önkéntesség jellemzői adják. Emellett második pillérként megjelenik a generációs marketing és azon belül is a Z generáció jellemzői. A harmadik pillér a pro bono program. Az ilyen jellegű önkéntes programok egyre nagyobb mértékben kapnak helyet a vállalatok munkaerő-megtartó és ösztönző eszközei között, a vállalati reputációt és a munkavállalói lojalitást egyaránt erősíteni képes employer branding aktivitásként. A tanulmányban bemutatott részeredményekből kiderül, hogy a fiatalokat leginkább saját fejlődésük és önmegvalósításuk motiválja az önkéntes programokban való részvétel során, mely a generáció sajátosságaival összecsengő eredmény. Az önkéntességben való részvétel motivációja összefügg az egyéni értékrenddel, így elmondható, hogy az önkéntesség iránt eddig még motiválatlan(abb) fiatalok elzárkózásának oka a kiforratlan értékorientáció, sok esetben az információ hiánya és nem az értékrendben gyökerező markáns elzárkózás vagy empátia hiánya.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | önkéntesség, Z generáció, motiváció, értékrend |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Apr 2023 13:18 |
Last Modified: | 27 Apr 2023 13:18 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164432 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |