Malota, Erzsébet and Gyulavári, Tamás and Bogáromi, Eszter (2019) „Az vagy, amit megeszel” : a hazai fogyasztók egészséges táplálkozással kapcsolatos percepciói és attitűdjei. VEZETÉSTUDOMÁNY, 50 (1). pp. 80-88. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2019n1p80.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A szerzők kutatásának célja, hogy feltérképezzék a hazai lakosság körében az egészséges táplálkozással kapcsolatos percepciókat, attitűdöket és a követett magatartást. A felmérés során 1500 fős országos reprezentatív mintán vizsgálták, hogy a válaszadók számára mennyire fontos az egészséges táplálkozás, milyen ételeket tartanak egészségesnek és egészségtelennek, illetve étkezéseik során mennyire figyelnek oda az egészséges táplálkozásra. Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók számára az étkezéseket illetően az egészségesség ugyan fontos, de egyéb hedonikus szempontok jóval inkább motiválják magatartásukat. Bár a fogyasztás egyre tudatosabb és a nemzetközi trendek is jelen vannak, az egészéggel kapcsolatos információk, percepciók még felszínesek és a fogyasztók attitűdjeiben visszatükröződnek az általános közfelfogásban jelen lévő meggyőződések. Eredményeik alapján kirajzolódnak az egyes demográfiai csoportok eltérő jellemzői és preferenciái, így a szegmentáció és a célzott kommunikáció során ezek az információk hasznosak lehetnek az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatok számára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | egészséges táplálkozás, élelmiszermarketing, fogyasztói magatartás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 28 Apr 2023 07:31 |
Last Modified: | 28 Apr 2023 07:31 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164457 |
Actions (login required)
Edit Item |