REAL

Magyar "nemzetközi új vállalatok" : piacválasztás és a hálózatok szerepe a korai nemzetköziesedésben

Kozma, Miklós and Tölgyessy Péterné Sass, Magdolna (2019) Magyar "nemzetközi új vállalatok" : piacválasztás és a hálózatok szerepe a korai nemzetköziesedésben. VEZETÉSTUDOMÁNY, 50 (3). pp. 62-71. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT_2019n3p62.pdf

Download (735kB) | Preview

Abstract

A magyar gazdaságban is egyre több az alapítása után gyorsan nemzetköziesedő vállalat. A cikk a „nemzetközi új vállalatok” elméletére támaszkodva vizsgálja vállalati interjúk alapján két kiválasztott iparágban a cégek nemzetköziesedésének jellemzőit. A szerzők egyrészt a külföldi piac kiválasztásának kritériumait elemzik, másrészt a hálózatok szerepét vizsgálják a nemzetköziesedés folyamatában. Eredményeik szerint a vizsgált vállalatok általában a legnagyobb fejlett piacokat veszik célba – igen sikeresen. A hálózatok szerepe meghatározó minden vizsgált esetben. Az alapító vagy tulajdonos személyes kapcsolatai minden vállalatnál fontos szerepet játszottak, különösen az első külföldi vevők „megnyerésében”. A szerzők ugyanakkor megkérdőjelezték a személyes hálózaton alapuló üzleti modell skálázhatóságát. Kutatásuk eredményei a vállalati menedzsment szempontjából a gyakorlatban is felhasználhatóak, mivel megmutatják, hogy a nemzetközi hálózatokban való részvétel intenzívebbé tétele fontos a vállalatnövekedés és nemzetköziesedés szempontjából.

Item Type: Article
Additional Information: A cikk a Society and Economy c. folyóiratban angolul megjelenő tanulmány átdolgozott változata.
Uncontrolled Keywords: nemzetköziesedés, nemzetközi új vállalatok, külföldi piacra lépés
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 28 Apr 2023 08:14
Last Modified: 28 Apr 2023 08:14
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/164469

Actions (login required)

Edit Item Edit Item