Kozma, Miklós and Tölgyessy Péterné Sass, Magdolna (2019) Magyar "nemzetközi új vállalatok" : piacválasztás és a hálózatok szerepe a korai nemzetköziesedésben. VEZETÉSTUDOMÁNY, 50 (3). pp. 62-71. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2019n3p62.pdf Download (735kB) | Preview |
Abstract
A magyar gazdaságban is egyre több az alapítása után gyorsan nemzetköziesedő vállalat. A cikk a „nemzetközi új vállalatok” elméletére támaszkodva vizsgálja vállalati interjúk alapján két kiválasztott iparágban a cégek nemzetköziesedésének jellemzőit. A szerzők egyrészt a külföldi piac kiválasztásának kritériumait elemzik, másrészt a hálózatok szerepét vizsgálják a nemzetköziesedés folyamatában. Eredményeik szerint a vizsgált vállalatok általában a legnagyobb fejlett piacokat veszik célba – igen sikeresen. A hálózatok szerepe meghatározó minden vizsgált esetben. Az alapító vagy tulajdonos személyes kapcsolatai minden vállalatnál fontos szerepet játszottak, különösen az első külföldi vevők „megnyerésében”. A szerzők ugyanakkor megkérdőjelezték a személyes hálózaton alapuló üzleti modell skálázhatóságát. Kutatásuk eredményei a vállalati menedzsment szempontjából a gyakorlatban is felhasználhatóak, mivel megmutatják, hogy a nemzetközi hálózatokban való részvétel intenzívebbé tétele fontos a vállalatnövekedés és nemzetköziesedés szempontjából.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | A cikk a Society and Economy c. folyóiratban angolul megjelenő tanulmány átdolgozott változata. |
Uncontrolled Keywords: | nemzetköziesedés, nemzetközi új vállalatok, külföldi piacra lépés |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 28 Apr 2023 08:14 |
Last Modified: | 28 Apr 2023 08:14 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164469 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |