Gelei, Andrea and Jámbor, Zsófia (2018) Globális vállalatok belső struktúrájának alakítása a beszerzés és a termékfejlesztés kapcsolódó tevékenységeinek tükrében. VEZETÉSTUDOMÁNY, 49 (3). pp. 52-63. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2018n3p52.pdf - Published Version Download (632kB) | Preview |
Abstract
A globalizáció az elmúlt évtizedek egyik meghatározó jelensége, mely alapvetően befolyásolja a vállalati versenyképességet. A globális gazdaságban komplex üzleti hálózatok jelennek meg, e hálózatok struktúrájának megismerése, kialakulásuk okainak megértése alapvető feladat. Ez a kérdéskör a magyar gazdaság számára is kiemelt jelentőségű, hiszen nem mindegy, hogy e multinacionális vállalatok Magyarországra települő leányvállalatai milyen konkrét tevékenységeket végeznek, bővül-e az ide települt cégek tevékenységének köre, s ha igen, mivel? A cikk középpontjában az innováció, ezen belül egy konkrét innovációs folyamattípus, az új termék fejlesztésének folyamata (New Product Development, NPD) és egy, a hazai leányvállalatok számára is kiemelt fontosságú reálfolyamat, a beszerzés határterületén végzett tevékenységek szervezeti megoldásainak vizsgálata áll. A szerzők azt elemzik, milyen globális struktúrák kialakításával támogatják e vállalatok a beszerzésnek azon feladatait, melyek ebből a termékfejlesztési folyamatból származnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | beszerzés, innováció, termékfejlesztés, globális értéklánc, szervezetalakítás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 May 2023 08:52 |
Last Modified: | 04 May 2023 08:52 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164937 |
Actions (login required)
Edit Item |