Papp Z., Attila (2014) Oktatáspolitikai koncepciók kisebbségben. Külhoni és anyaországi változások. EDUCATIO. Mérleg 2010-2014. pp. 68-80. ISSN 1216-3384
|
Text
pappza_merleg_20141tan6libre.pdf Download (172kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányomban a négy nagyobb (romániai/erdélyi, szlovákiai/felvidéki, szerbiai/vajdasági, ukrajnai/kárpátaljai) határon túli magyar kisebbségi oktatásra vonatkozó koncepciókat veszem számba. Az oktatáspolitikai üzenetek kontextualizálása céljából kisebbségi demográfiai, oktatásstatisztikai vonatkozásaira egyaránt ki fogok térni. A kisebbségi oktatás belső folyamatainak taglalása során elemezni fogom e rendszerek működtetését és fenntartását biztosító szereplők mozgásterét: a honi állami szereplőkön kívül a civil kisebbségi oktatási és anyaországi szereplők szakmai, illetve pénzügyi-támogató tevékenységéiről is szó lesz.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
| Depositing User: | Veronika Tamás |
| Date Deposited: | 24 Sep 2014 21:31 |
| Last Modified: | 24 Sep 2014 21:31 |
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/16495 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




