Géring, Zsuzsanna (2017) Kevert szövegelemzési módszertan alkalmazása gazdasági és társadalmi jelenségek vizsgálatához : Online CSR-kommunikáció vizsgálata tartalomelemzéssel és diskurzuselemzéssel. VEZETÉSTUDOMÁNY, 48 (4). pp. 55-66. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2017n4p55.pdf - Published Version Download (797kB) | Preview |
Abstract
A vállalati társadalmi felelősségvállalás kérdése egy fontos és időszerű téma, ami érzékelhetően jelen van a hazai gazdasági életben is. Azonban ha mélyebben meg szeretnénk vizsgálni a jelenséget, számos kérdéssel lehet találkozni. Az egyik az, hogy mennyire általános jelenség ez a hazai közép- és nagyvállalatok honlap-kommunikációjában, illetve, hogy mit is takar ez a vállalati felelősségvállalásra, a vállalatok társadalmi szerepére való hivatkozás. Ez a kérdésfelvetés jól vizsgálható a szövegelemzés módszereivel. A szerző a cikkben bemutatja, hogy a kevert módszertanú kutatás a kvantitatív tartalomelemzéssel ragadja meg azt, hogy mit kommunikálnak a hazai közép- és nagyvállalatok a társadalmi felelősségvállalásuk kapcsán és erre milyen tényezők vannak hatással. Továbbá a kvalitatív diskurzuselemzés módszerével vizsgálja, hogy milyen társadalmi szerepeket tematizálnak, milyen szerepkészleteket és diskurzív eljárásokat használnak a honlap-kommunikációjukban.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szövegelemzés, kevert módszertan, tartalomelemzés, diskurzuselemzés, vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 May 2023 06:37 |
Last Modified: | 10 May 2023 06:37 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/165092 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |