Hornyák, Miklós and Kruzslicz, Ferenc and Lányi, Beatrix (2023) A kis- és középvállalatok digitális transzformációja – az online jelenlét és a versenyképesség összefüggései. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 70 (5). pp. 517-543. ISSN 0023-4346
|
Text
02HornyakessztsaiA.pdf Download (824kB) | Preview |
Abstract
Kutatásunk során azt vizsgáltuk meg, hogy miként járul hozzá az üzleti teljesítmény javításához a céges weboldalak működtetése és minősége. Ennek megvalósításához a weboldalak technológiai érettségi szintjének mérését egy új, automatizált adatgyűjtési és elemzési módszerrel végeztük el (WebIndex). Az így kapott weboldalminőségi mutatókat nemzetközi kisvállalati versenyképességi adatbázishoz kapcsoltuk. Ennek révén azonosítani tudtuk az online jelenlétnek a versenyképességi kompetenciaterületekre gyakorolt jelentősebb hatásait. Ezzel a módszerrel beazonosíthatóvá váltak az online digitális átalakulás legfontosabb tényezői is. Ennek ismeretében a weboldalak rendszeres elemzése korai figyelmeztetést adhat a kis- és középvállalatok versenyképességében várható változásokra. A versenytársak weboldalainak folyamatos monitorozása hasznos összehasonlítási alap lehet a többi gazdálkodó számára is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.625 Internet Science / internettudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 11 May 2023 12:05 |
Last Modified: | 11 May 2023 12:05 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/165213 |
Actions (login required)
Edit Item |