REAL

Kvalitatív megközelítés a kis- és középvállalatok marketingdöntéseinek szervezeti értelmezéséhez, kiemelten kezelve a vállalatvezető szerepét

Gáti, Mirkó and Bauer, András (2017) Kvalitatív megközelítés a kis- és középvállalatok marketingdöntéseinek szervezeti értelmezéséhez, kiemelten kezelve a vállalatvezető szerepét. VEZETÉSTUDOMÁNY, 48 (12). pp. 41-49. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT_2017n12p41.pdf - Published Version

Download (421kB) | Preview

Abstract

A kis- és középvállalatok (a továbbiakban: KKV) fontos szerepet játszanak napjaink gazdaságában, nemcsak Magyarországon, de a nemzetközi színtéren is. Ezek a szervezetek jellegükben más feltételek mellett, és emiatt más módon közelítik meg a különféle vállalati részterületeket, köztük a marketingfunkciót is. A KKV-k más értelmezési tartományban határozzák meg marketingtevékenységüket, mint nagyvállalati társaik. Ehhez kapcsolódóan pedig a szakirodalom releváns megállapításai alapján léteznek olyan szervezeti tényezők, amelyek segítségül szolgálnak a KKV-k marketingtevékenységének értelmezéséhez. E tényezők feltárására a kvalitatív módszertant hívták segítségül a szerzők, mivel mind a vizsgálati alanyok (KKV-k), mind a kérdésfelvetésük olyan kutatási szemszöget hívott életre, amely a kvalitatív megközelítés nélkül nem segítene értelmezni a KKV-k marketingtevékenységét. Ezért félig strukturált szakértői mélyinterjúk segítségével, 15 KKV-val elvégzett mélyinterjú alapján, feltáró kutatás segítségével értelmezték a KKV-k marketingtevékenységét. Eredményeik alapján találtak olyan visszatérő mintázatokat, amelyek segítenek jobban értelmezhetővé tenni a KKV-k marketingtevékenységét. A KKV-vezetők kiemelt szerepe, az erőteljes vevőfókusz, a piaci alkalmazkodóképesség, valamint az innovációs, vállalkozói jellemzők mind előfordulnak a marketingtevékenység befolyásoló tényezőiként. Kutatásuk eredményei reményeik szerint, segítségül szolgálhatnak a KKV-marketing elméleti kutatói, valamint a gyakorló KKV-marketingszakemberek számára, amellett elemzésük nagy hangsúlyt helyez a kvalitatív módszertan általános és témaspecifikus (KKV-fókuszú) használatának fontosságára is.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: kis- és középvállalatok, kis- és középvállalati marketing, szervezeti és vezetői tényezők, KKV-marketing értelmezési tartománya, kvalitatív mélyinterjús módszertan
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 11 May 2023 16:14
Last Modified: 11 May 2023 16:14
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/165254

Actions (login required)

Edit Item Edit Item