REAL

A hatalmi átalakulás globális megatrendje és a nemzetközi marketing

Rekettye, Gábor (2016) A hatalmi átalakulás globális megatrendje és a nemzetközi marketing. VEZETÉSTUDOMÁNY, 47 (4). pp. 3-10. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT2016n4p3.pdf

Download (536kB) | Preview

Abstract

A nemzetközi marketing művelése a világgazdasági változások következtében gyors növekedésben van, és ebből következően jelentősége az elméletben, a kutatásban és az oktatásban is egyre nő. A tanulmány a nemzetközi kereskedelem jelenlegi és várható adatainak felhasználásával bizonyítja ezt a trendet. A nemzetközi kereskedelem, gyorsabban nő, mint a GDP előállítása, ehhez társul még az a tény, hogy egyre bővülnek az árumozgással nem járó piacralépési módok, amelyek szintén a nemzetközi marketing gyakorlatát teszik egyre fontosabbá. A nemzetközi marketing kulturális oldala kiemelt jelentőségre tesz majd szert. Ennek bizonyítására a tanulmány a hatalmi átalakulás globális megatrendjét elemzi. A gazdasági hatalom gyors ütemben vándorol a világgazdaságot eddig meghatározó régiókból keletre, elsősorban Kínába és Indiába. A magasabb gazdasági növekedés következtében ezen ország lakosságának egyre nagyobb hányada kerül a középosztályba és jelent egyre nagyobb piacokat az ottani és a nyugati vállalatok számára. Ezen növekvő piacok megdolgozása kulturális érzékenységet, a nemzetközi marketing egyre kifinomultabb eszközeinek alkalmazását követeli.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: nemzetközi marketing, hatalmi átalakulás, kulturális érzékenyég, keleti piacok
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB4 Dynamics of the economy / gazdasági folyamatok
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 May 2023 12:47
Last Modified: 23 May 2023 12:47
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/165872

Actions (login required)

Edit Item Edit Item