REAL

Marketingmérés – két eset az on-line marketing világából

Hubert, József (2016) Marketingmérés – két eset az on-line marketing világából. VEZETÉSTUDOMÁNY, 47 (9). pp. 41-54. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT2016n9p41.pdf - Published Version

Download (518kB) | Preview

Abstract

A marketing mérhetőségével kapcsolatos igény nem új keletű jelenség, de elmondhatjuk: napjainkban mind erőteljesebb követelményként jelenik meg a gyakorló szakemberek előtt. Az on-line világ megjelenésével korábban többen a metrikák gyors fejlődését és a fogalmi kérdéskörben meglevő, számos homályos pont tisztázását várták. Bár az elmúlt években valóban sikerült tényszerű előrehaladást elkönyvelni, a várt áttörés - egyelőre - továbbra is csak várat magára. A szerző kutatásában - a kapcsolódó elméleti háttér áttekintését követően - két részterületet igyekszik megvilágítani, két rövid eset keretében. Egy B2B piacon mozgó vállalkozás keresőmarketing-költéseit elsősorban nyelvi-szemantikai elemzésnek vetette alá. Napjaink másik fontos és gyakran emlegetett területe a közösségi média. Itt egy nonprofit szervezet tevékenységét vizsgálta meg, a kutatási fókusz a törzsközönség attitűdje és a közzétett üzenetek hatékonysága közötti kapcsolat feltárása volt.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: on-line marketing, marketingmérés, keresőmarketing, web2.0, marketinghatékonyság, marketinghatásosság
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 25 May 2023 09:23
Last Modified: 25 May 2023 09:23
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/166046

Actions (login required)

Edit Item Edit Item