Varga, Ákos (2016) Neuromarketing, a marketingkutatás új iránya. VEZETÉSTUDOMÁNY, 47 (9). pp. 55-63. ISSN 0133-0179
|
Text
VT2016n9p55.pdf - Published Version Download (598kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmány bemutatja a marketingkutatás kibontakozóban lévő egyik új irányának, a neuromarketingnek a hátterét, elméleti összefüggéseit és etikai vonatkozásait, valamint a neuromarketing-kutatások során alkalmazott eszközökkel összefüggő paradigmákat és ezek alkalmazhatóságát, elsősorban az fMRI- kutatásokra koncentrálva. A különböző diagnosztikai eszközök, eljárások alkalmazásai más és más megközelítéseket igényelnek, amelyek alapvetően behatárolják a kutatási design kialakításának lépéseit. Az eredmények eltérő információkat szolgáltatnak a neuromarketing-kutatások során az alanyok közvetlen inger-válasz reakcióiról, így a levonható következtetések, illetve ezek összevetése mélyebb megértéshez vezethet többek között a fogyasztási szokások, illetve a különböző döntési helyzetekben adott válaszok mögött húzódó motivációkról.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | neuromarketing, marketingkutatás, kutatási design, diagnosztikai eljárások |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 25 May 2023 09:27 |
Last Modified: | 25 May 2023 09:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/166047 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |