REAL

Neuromarketing, a marketingkutatás új iránya

Varga, Ákos (2016) Neuromarketing, a marketingkutatás új iránya. VEZETÉSTUDOMÁNY, 47 (9). pp. 55-63. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT2016n9p55.pdf - Published Version

Download (598kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmány bemutatja a marketingkutatás kibontakozóban lévő egyik új irányának, a neuromarketingnek a hátterét, elméleti összefüggéseit és etikai vonatkozásait, valamint a neuromarketing-kutatások során alkalmazott eszközökkel összefüggő paradigmákat és ezek alkalmazhatóságát, elsősorban az fMRI- kutatásokra koncentrálva. A különböző diagnosztikai eszközök, eljárások alkalmazásai más és más megközelítéseket igényelnek, amelyek alapvetően behatárolják a kutatási design kialakításának lépéseit. Az eredmények eltérő információkat szolgáltatnak a neuromarketing-kutatások során az alanyok közvetlen inger-válasz reakcióiról, így a levonható következtetések, illetve ezek összevetése mélyebb megértéshez vezethet többek között a fogyasztási szokások, illetve a különböző döntési helyzetekben adott válaszok mögött húzódó motivációkról.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: neuromarketing, marketingkutatás, kutatási design, diagnosztikai eljárások
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 25 May 2023 09:27
Last Modified: 25 May 2023 09:27
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/166047

Actions (login required)

Edit Item Edit Item