Hartvig, Áron Dénes and Madari, Zoltán and Papp, Áron and Wimmer, Ágnes and Oroszné Csesznák, Anita (2023) A digitalizáció hatása a vállalati hozzáadott értékre Magyarországon. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 70 (6). pp. 672-689. ISSN 0023-4346
|
Text
04HartvigessztsaiA.pdf - Published Version Download (246kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban statisztikai és ökonometriai módszerek segítségével vizsgáljuk a digitalizáció hatását a vállalati hozzáadott értékre magyar vállalatok esetén. A Budapesti Corvinus Egyetem Versenyképesség Kutató Központja Versenyben a világgal elnevezésű kutatási programja hatodik kérdőíves felmérésének adatbázisán mikroszintű ökonometriai modellt építettünk. A digitalizációs felkészültség alapján létrehozott öt vállalati klasztert vizsgálva – kontrollváltozók használata mellett – kimutatható, hogy a digitalizációban elmaradó, arra kevésbé nyitott vállalatok szignifikánsan alacsonyabb hozzáadott értéket termelnek. Ez a hatás iparági bontásban megfigyelhető a kereskedelem-gépjárműjavítás ágazatban, viszont a feldolgozóipar esetén már nem látható szignifikáns különbség. Journal of Economic Literature (JEL) kód: C81, C83, D24.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 01 Jun 2023 13:04 |
Last Modified: | 01 Jun 2023 13:04 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/166449 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |