Mészáros, Katalin and Nyikos, Bendegúz Richárd (2022) A neuromarketing elméleti áttekintése és kutatási módszerei = Theoretical overview and research methods of neuromarketing. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 15 (2). pp. 68-89. ISSN 0865-7823
|
Text
gt_15-33-2-2022_04_Meszaros_Nyikos.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (715kB) | Preview |
Abstract
A neuromarketing a 2000-es évektől jelent meg, mint a marketingkutatás új iránya és az elmúlt években a technológiai fejlődésnek köszönhetően szerepe egyre inkább felerősödött. A neuromarketing a hagyományos kvalitatív és kvantitatív kutatási módszereket nem helyettesíti, hanem a marketingkutatási folyamatban kiegészítő szerepet tölt be. A neuromarketing a vásárlói, fogyasztói döntési folyamatokban a tudatalatti motivációk, preferenciák és érzések megismerésére irányul a rendelkezésre álló technológiai eszközök segítségével. A neuromarketing-kutatások módszerei közül a legismertebbek az fMRI (funkcionális mágneses rezonanciavizsgálat), az EEG (elektroenkefalográfia), az Eyetracking (szemkövetés), a GSR (galvanikus bőrreakció) és az arcolvasó rendszer. A tanulmány a neuromarketing szakirodalmi áttekintése, melyben kifejtésre kerülnek az egyes neuromarketing-kutatások során alkalmazható eszközök és kutatások eredményei. = Neuromarketing emerged as a new direction in marketing research in the 2000s and its role has grown in recent years due to the technological advances. Neuromarketing is not a substitute for traditional qualitative and quantitative research methods, but rather a complementary tool in the marketing research process: it focuses on understanding subconscious motivations, preferences and feelings in the decision-making processes of customers and consumers using the available technological tools. Among the most well-known neuromarketing research methods are FMRI (functional magnetic resonance imaging), EEG (electroencephalography), eye tracking, GSR (galvanic skin response) and face scanning. The paper is a literature review of neuromarketing, explaining the tools and research findings that can be used in neuromarketing research.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | marketingkutatás, neuromarketing, fogyasztói döntés, motiváció = marketing research, neuromarketing, consumer decision, motivation |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Jun 2023 14:47 |
Last Modified: | 15 Jun 2023 14:47 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/167796 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |