Harsányi, Dávid and Zarándné Vámosi, Kornélia and Hlédik, Erika (2023) Az egyes generációk borfogyasztási szokásainak vizsgálata Magyarországon = Analysis of wine consumption habits of different generations in hungary. VEZETÉSTUDOMÁNY, 54 (7-8). pp. 44-57. ISSN 0133-0179
|
Text
1068-Tanulmanyszovege-7113-1-10-20230719.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (646kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány célja, hogy betekintést nyújtson a generációk borfogyasztásában megmutatkozó különbségekre. A cikk új-szerűségét az adja, hogy az első olyan felmérés Magyarországon, amely a generációkat átfogóan vizsgálja ebből a szem-pontból, és a Z generációt is magába foglalja. A kutatás 1416 borfogyasztóból álló mintán alapszik. Az eredmények arra utalnak, hogy minél fiatalabb generációba tartozik valaki, annál inkább egyszerű borfogyasztóként tekint magára, ami megmutatkozik abban is, hogy kevésbé fogyaszt otthon és tisztán bort, valamint a legalább heti borfogyasztás is egyre alacsonyabb arányú. Az édes borok preferenciája azonban az átlagosnál magasabb a körükben, míg a hazai borokat minden generáció kedveli. A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a Z generáció tagjainak preferenciái kialakulóban vannak, a külső szempontok és ajánlások hangsúlyosabban jelennek meg nálunk. = The aim of the study is to gain insight into the differences in wine consumption between generations. The novelty of the research is that it is the first questionnaire survey in Hungary to comprehensively examine the generations and include Generation Z. The research is based on a sample of 1416 wine consumers. The results suggest that the younger the generation, the more likely its members will be seen as simple wine drinkers, which is reflected in the lower rates of drinking wine at home, drinking wine straight, and drinking wine at least weekly. The preference for sweet wines is increasing among younger generations, while all generations prefer domestic wines. Preferences of Generation Z members are still evolving; indeed, external aspects and recommendations are more important to them.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | borfogyasztási szokások, borválasztási preferenciák, generációk = wine consumption habits, wine preferences, generations |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 20 Jul 2023 15:54 |
Last Modified: | 20 Jul 2023 15:54 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/170227 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |