Szőke, Brigitta and Bakos-Tóth, Eszter Ilona (2023) Pénzügyi ismeretek oktatása és az IKT eszközök alkalmazásának összefüggései 1. HUMÁN INNOVÁCIÓS SZEMLE, 14 (1). pp. 60-70. ISSN 2062-0292
|
Text
HISZ_2023_1-60-70.pdf Download (680kB) | Preview |
Abstract
Jelen kutatásunk célja, hogy megvizsgáljuk a pénzügyi kultúra formálásának lehetőségeit az információs és kommunikációs technológiákkal (továbbiakban: IKT eszközökkel) az oktatásban. Már a 2008-ban kirobbant gazdasági világválság és az azzal járó negatív következmények ráirányították az emberek figyelmét a pénzügyi, gazdasági ismeretek relevanciájára. Ahhoz, hogy a jövőben elkerüljünk egy ilyen szintű világválságot, elengedhetetlen, hogy a jövő generációit tudatosabb pénzügyi gondolkodásra és döntéshozatalra neveljük. Ezt az álláspontot tovább erősítette a 2020-ban kezdődő Covid-19 koronavírus-járvány (továbbiakban: Covid19), amely a negatív hatásokon kívül számos új lehetőséget hordozott magában, többek között a digitális transzformációt. A technológia fejlődése új kapukat nyitott meg az oktatásban is, hiszen a munkaerőpiac egészen új kompetenciakészletet, új „skill”-eket kíván meg a humán tőkétől is, amelyet időbe telik akár a magyar, akár a versenytárs gazdaságoknak magukra szedni. Az IKT eszközök alkalmazásának összefüggéseit a pénzügyi ismeretek oktatásában két cikk keretében kívánjuk bemutatni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | pénzügyi kultúra; digitális transzformáció; digitális kompetencia; pénzügyi műveltség; információs kommunikációs eszközök; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Aug 2023 08:28 |
Last Modified: | 15 Aug 2023 08:28 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171457 |
Actions (login required)
Edit Item |