Guld, Ádám (2023) A deepfake és CGI-technológia az influencer marketing szolgálatában: így formálják át a digitális karakterek az ismertségipar működését. In: Deepfake: a valótlan valóság. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 188-212. ISBN 978 963 556 460 6
|
Text
DEEPFAKE Guld Adam influencerek_VÁ-AP_szerzonel.docx.pdf Download (6MB) | Preview |
Abstract
A kortárs médiakörnyezetben egyre komolyabban kell vennünk a figyelmeztetést, hogy ne higgyünk a szemünknek. A 2010-es évek végétől digitálisan kreált influencerek és deepfake alkalmazások formálják át a hírnév és ismertség világát, mivel egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a digitálisan létrehozott vagy digitálisan manipulált influencerek. A CGI- (computer-generated images, vagyis számítógép által létrehozott képek) és a deepfake (mesterséges intelligenciával támogatott, mélytanulás segítségével alkotott vizuális tartalmú) karakterek ma már nemcsak ártatlan játékszerek, hanem komoly kulturális és gazdasági hatással bíró megoldások is. A fejezetben azt mutatom be, hogy milyen technológiai megoldások működnek a digitálisan kreált karakterek mögött, ezeknek milyen típusait tudjuk megkülönböztetni, illetve hogyan reagál rájuk a közönség. Öt rövid esettanulmányon keresztül értelmezem, hogy a megoldás milyen gazdasági potenciállal rendelkezik, valamint milyen fogadtatásra talál a fogyasztók körében. = In the contemporary media environment, we must take the warning not to believe our eyes more and more seriously. Since the end of the 2010s, digitally created influencers and deepfake applications have been reshaping the world of fame and fandom, as digitally created or digitally manipulated influencers are increasingly popular. CGI (computer-generated images) and deepfake (images created with the help of AI and deep learning) characters are not only innocent toys anymore, but also solutions with serious cultural and economic impact. In the study below, I will show what technological solutions work behind digitally created characters, what types of characters we can distinguish, and how the audience reacts to them. Finally, through five short case studies, I interpret the economic potential of the solution and how it is received by consumers.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | CGI-influencerek, influencer marketing, online hírességek, hatás-befogadás, : CGI influencers, influencer marketing, online celebrities, effects and reception |
Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
Depositing User: | Dr. Ádám Guld |
Date Deposited: | 08 Sep 2023 12:23 |
Last Modified: | 08 Sep 2023 12:23 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/173097 |
Actions (login required)
Edit Item |