Rohács, József (2023) A személyrepülőgépek biztonsága 2. rész. HADITECHNIKA, 57 (1). pp. 56-61. ISSN 0230-6891
|
Text
HT_2023-1_cikk_10.pdf Download (613kB) | Preview |
Abstract
A személygépjárművek módjára használható személyrepülőgépek, a személyes légi forgalom megvalósulása a jövő nagyszerű lehetősége. A feltételek megteremtéséhez nemcsak a technikai hátteret kell megteremteni, de új elveket kell alkotni, mivel a jövő repülőgép-vezetőinek többségében csak limitált repülési gyakorlata lesz. Az új elvek egyik fontos eleme a repülőgép-vezetők szubjektív döntési mechanizmusának elemzése és a szubjektív döntések modellezése. A tanulmány szerzője a repülőgépek vezetését aktív, endogén, szubjektív rendszernek tekinti, és ebből kiindulva elemzi a kisrepülőgépek biztonságát. Az eredményeket a kisrepülőgépek biztonságfilozófiájának kidolgozásakor mindenképpen érdemes figyelembe venni. A tanulmány három fő kérdéskört vizsgálva először a repülőgép irányítását, majd az irányítás szubjektív analízisét ismerteti, végül a vázolt elvek alapján elemzi egy repülőgép leszállását.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában U Military Science / hadtudomány > UG1 Military engineering / haditechnika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 29 Sep 2023 07:30 |
Last Modified: | 29 Sep 2023 07:30 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/175685 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |