Horváth, László (2023) Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz. Metszéspontok . L'Harmattan, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest. ISBN 978-963-646-031-0
|
Text
Az_oktatasi_szektor_alkalmazkodasa_a_digitalis_transzformacio_kihivasaihoz.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (70MB) | Preview |
Abstract
A digitális transzformáció olyan folyamat, amelynek során a szervezetek új, mindenütt jelenlévő digitális technológiákat ágyaznak be annak érdekében, hogy versenyelőnyüket fenntartsák (Ismail és mtsai., 2017). Egy konkrét készség-ökoszisztémára fókuszáltunk (tanári professzió), - a munkaerő készségeinek és tudásának önfenntartó hálózata egy iparágban vagy régióban (Windsor és Alcorso, 2008) -, hogy megvizsgáljuk a digitális transzformáció hatását és kihívásait. Kevert kutatási stratégiát alkalmaztunk, többszakaszos felépítéssel. Eredményeink különbségeket mutatnak az alrendszerek és régiók között a tanárok 21. századi kompetenciák digitális eszközökkel való fejlesztésének képessége tekintetében, amelyen keresztül megragadhatjuk, hogy a szakma hogyan alkalmazkodik a digitális transzformáció kihívásaihoz. A kutatás reflektál a pedagógiai reakciókat és az alkalmazkodást befolyásoló egyéni és szervezeti tényezők összetettségére. | Digital transformation is a process through which organisations embed new, ubiquitous digital technologies in order to sustain their competitive advantage (Ismail et al., 2017). We focused on a specific skill ecosystem (the teaching profession) – a self-sustaining network of workforce skills and knowledge in an industry or a region (Windsor & Alcorso, 2008) –, to investigate the impact and challenges of digital transformation. We have employed a mixed-method research strategy with a multiphase design. Our results show differences between sub-systems and regions in terms of teachers’ ability to develop 21st-century competences with digital tools, through which we can capture how the profession is adapting to the challenges of digital transformation. The research reflects on the complexity of individual and organisational factors influencing pedagogical reactions and adaptation.
Item Type: | Book |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitális transzformáció, technológia elfogadás és használat, oktatási szektor, tanári digitális kompetencia | digital transformation, technology acceptance and use, education sector, teacher digital, competence |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Beáta Bavalicsné Kerekes |
Date Deposited: | 16 Oct 2023 07:11 |
Last Modified: | 27 Feb 2024 06:54 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/176785 |
Actions (login required)
Edit Item |