Tóth, András (2023) A Digital Services Act és az EU fogyasztóvédelmi joga. KÖZIGAZGATÁSTUDOMÁNY, 3 (2). pp. 24-34. ISSN 2786-1910
|
Text
KozigazgatasTudomany-2023-02_Toth.pdf Download (322kB) | Preview |
Abstract
Az online közvetítő szolgáltatások területét szabályozó első uniós jogszabály elfogadása óta már több, mint húsz év telt el, a gazdaság ezen területe ennyi idő alatt óriási fejlődésen és átalakuláson ment keresztül. Ez a folyamat tette szükségessé a szabályozás tovább fejlesztését is, melynek egyik állomása a digitális szolgáltatásokról szóló rendelet (DSA). A DSA bár nem érinti az EU fogyasztóvédelmi jogát, két ponton is kiegészíti azt. Először a DSA többletfelelősségből fakadó gondossági elvárásai által, melyek a rangsorolás és az online hirdetések jogszerűségének előmozdításával kapcsolatban tartalmaznak előírásokat. A második az online platformok saját szolgáltatásaira vonatkozó fogyasztóvédelmi előírásokat foglalja magában, és szintén két részre bomlik, a célzott reklámokra és a sötét mintázatokra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fogyasztóvédelem; DSA; rangsorolás; célzott reklámok; sötét minták; |
Subjects: | J Political Science / politológia > JX International law / nemzetközi jog |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 21 Dec 2023 10:44 |
Last Modified: | 21 Dec 2023 10:44 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/182961 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |