REAL

A Digital Services Act és az EU fogyasztóvédelmi joga

Tóth, András (2023) A Digital Services Act és az EU fogyasztóvédelmi joga. KÖZIGAZGATÁSTUDOMÁNY, 3 (2). pp. 24-34. ISSN 2786-1910

[img]
Preview
Text
KozigazgatasTudomany-2023-02_Toth.pdf

Download (322kB) | Preview

Abstract

Az online közvetítő szolgáltatások területét szabályozó első uniós jogszabály elfogadása óta már több, mint húsz év telt el, a gazdaság ezen területe ennyi idő alatt óriási fejlődésen és átalakuláson ment keresztül. Ez a folyamat tette szükségessé a szabályozás tovább fejlesztését is, melynek egyik állomása a digitális szolgáltatásokról szóló rendelet (DSA). A DSA bár nem érinti az EU fogyasztóvédelmi jogát, két ponton is kiegészíti azt. Először a DSA többletfelelősségből fakadó gondossági elvárásai által, melyek a rangsorolás és az online hirdetések jogszerűségének előmozdításával kapcsolatban tartalmaznak előírásokat. A második az online platformok saját szolgáltatásaira vonatkozó fogyasztóvédelmi előírásokat foglalja magában, és szintén két részre bomlik, a célzott reklámokra és a sötét mintázatokra.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: fogyasztóvédelem; DSA; rangsorolás; célzott reklámok; sötét minták;
Subjects: J Political Science / politológia > JX International law / nemzetközi jog
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 Dec 2023 10:44
Last Modified: 21 Dec 2023 10:44
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/182961

Actions (login required)

Edit Item Edit Item