Pusztai, Gabriella and Pallay, Katalin and Csók, Cintia (2023) A családi életre nevelés realitásai : Családi miliőtípusok az iskolai szakemberek perspektívájából. EDUCATIO, 32 (3). pp. 503-512. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p503.pdf Download (242kB) | Preview |
Abstract
Az utóbbi évtizedekben a családi élet alapvető változásokon ment keresztül, amihatással van a családi és felnőtt életre nevelés alapvető mintázataira is. Azinterjús kutatás során olyan települési és iskolai környezetekben dolgozók( N = 53) tapasztalatait tártuk fel az ország háromleghátrányosabb helyzetű megyéjében, ahol a legmagasabb az alacsony státusútanulók aránya. A tanulmány egyik fontos megállapítása, hogy a családokbanmegvalósuló spontán családi életre nevelésben társadalmi-területi szempontbólnagy eltérések jellemzők, ezért a felnőtt élet több területére való felkészítéskihívást jelentő iskolai feladat, mely a pedagógusok és az iskolai segítőszakemberek speciális felkészülését és többletmunkáját igényli.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HQ The family. Marriage. Woman / család, házasság, nőpolitika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 16 Jan 2024 11:48 |
Last Modified: | 16 Jan 2024 11:48 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/184899 |
Actions (login required)
Edit Item |