REAL

A családi életre nevelés realitásai : Családi miliőtípusok az iskolai szakemberek perspektívájából

Pusztai, Gabriella and Pallay, Katalin and Csók, Cintia (2023) A családi életre nevelés realitásai : Családi miliőtípusok az iskolai szakemberek perspektívájából. EDUCATIO, 32 (3). pp. 503-512. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
2063-article-p503.pdf

Download (242kB) | Preview

Abstract

Az utóbbi évtizedekben a családi élet alapvető változásokon ment keresztül, amihatással van a családi és felnőtt életre nevelés alapvető mintázataira is. Azinterjús kutatás során olyan települési és iskolai környezetekben dolgozók( N = 53) tapasztalatait tártuk fel az ország háromleghátrányosabb helyzetű megyéjében, ahol a legmagasabb az alacsony státusútanulók aránya. A tanulmány egyik fontos megállapítása, hogy a családokbanmegvalósuló spontán családi életre nevelésben társadalmi-területi szempontbólnagy eltérések jellemzők, ezért a felnőtt élet több területére való felkészítéskihívást jelentő iskolai feladat, mely a pedagógusok és az iskolai segítőszakemberek speciális felkészülését és többletmunkáját igényli.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HQ The family. Marriage. Woman / család, házasság, nőpolitika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 16 Jan 2024 11:48
Last Modified: 16 Jan 2024 11:48
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/184899

Actions (login required)

Edit Item Edit Item