REAL

Online tartalomfogyasztás a dél-koreai popkultúra hazai rajongói körében = Online Content Consumption Among Hungarian Fans of South Korean Pop Culture

Gajzágó, Éva and Kovács, András (2023) Online tartalomfogyasztás a dél-koreai popkultúra hazai rajongói körében = Online Content Consumption Among Hungarian Fans of South Korean Pop Culture. MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK : GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT = MULTIDISCIPLINARY CHALLENGES DIVERSE RESPONSES : JOURNAL OF MANAGEMENT AND BUSINESS ADMINISTRATION (3). pp. 24-58. ISSN 2630-886X

[img]
Preview
Text
Gajzago.pdf
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az 1990-es évek második fele óta egy olyan, napjainkban már világméretűvé vált folyamat indult el Dél-Koreában, amelyre érdemes figyelmet fordítanunk. Ez a folyamat a Hallyu, amely a dél-koreai kreatív és kulturális ipari (CCI) termékek globális elterjedését jelenti. A Hallyu kezdete óta a dél-koreai CCI vállalkozások marketing stratégiájának egyik kulcseleme a modern, online és digitális eszközök alkalmazása. A zenei tartalmak esetén például elsődlegesen az ingyenesen, könnyen hozzáférhető csatornákat (YouTube) alkalmazzák. A dél-koreai kultúra hazai fogyasztói egy nagyon szűk fogyasztói csoport, számuk a becslések szerint 30.000 fő körüli. Egy ilyen szűk fogyasztói réteg szokásainak felmérése mégis érdekes tapasztalattal szolgálhat a marketing szakemberek számára. A tanulmány célja, hogy összefoglalja az online és digitális kommunikációs eszközöket, illetve bemutassa és elemezze a fogyasztók online és digitális kommunikációját ezen speciális fogyasztói csoport, a dél-koreai filmsorozatok és popzene hazai rajongói körében. A tanulmány elméleti hátterét az online és digitális marketing, valamint a Hallyu szakirodalom elemzésre képezi. Ezt követően a „Hallyu fogyasztók” preferenciáinak elemzésével foglalkozunk egy hazai, 2022-ben végzett, a Hallyu diffúziójával kapcsolatos hazai kutatás alapján. A tanulmány összefoglalja azokat a sajátosságokat, amelyek a fent említett szubkultúra fogyasztóira jellemzőek, különös tekintettel az online és digitális kommunikációra, eszközök alkalmazására. A Hallyuban érintett vállalatok napjainkban az online eszközök alkalmazásával az egyedi tartalmak létrehozására, a fogyasztók tartalomgyártásba történő bevonására koncentrálnak. Ez a marketing módszer hazánkban is érezteti hatását, a kutatás alapján megfigyelhető a rajongók ilyen irányú tevékenysége (Shim & Gajzágó, 2023). Ezek a speciális módszerek példaként szolgálhatnak más CCI szervezetek, vállalkozások számára.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: kreatív- és kulturális ipar, Hallyu, online és digitális kommunikáció, fogyasztói magatartás, fogyasztói preferenciák; creative and cultural industry, Hallyu, online and digital communication, consumer behaviour, consumer preferences
Subjects: Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Jan 2024 10:36
Last Modified: 18 Jan 2024 10:36
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/185112

Actions (login required)

Edit Item Edit Item