REAL

MediaTech/MarTech vs. az empátia

Fehér, Katalin (2023) MediaTech/MarTech vs. az empátia. In: Empatikus marketing interdiszciplináris megközelítésben : Tanulmánykötet Törőcsik Mária Professzor Asszony köszöntésére. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, pp. 54-57. ISBN 978-963-626-171-9 (nyomtatott); 978-963-626-172-6 (elektronikus)

[img]
Preview
Text
Emp Mark Int Köz_tanulmanykotet_20240206_Fehér.pdf

Download (105kB) | Preview

Abstract

Törőcsik Mária 2000-ben írt arról, hogy az információs technológia módszerei és szemlélete is a marketing szakma vérfrissítési forrását jelentették, miközben párhuzamosan nőtt az élmények, illúziók, érzelmek iránti kereslet (Törőcsik, 2000a, 2000b). Két évtizeddel ezelőtt a kettő még nem kapcsolódott össze érvelésében, hiszen nem volt még szó marketing vagy média technológiáról és gyerekcipőben járt a digitális transzformáció. Viszont ugyanebben az érvelésben az empátia mint kommunikációs és munkaeszköz jelent meg – túlmutatva cégeken, számokon és a versenyhelyzet viselkedésformáin (Törőcsik 2000b), s ez a megközelítés relevánsabb, mint valaha. Relevánsabb, hiszen a MediaTech és MarTech még inkább a számokról, sőt inkább az adatalapú gondolkodásról szól, miközben ez a trend összefonódik az érzelmek intenzív kódolásával is. Mindez annak köszönhető, hogy a viselkedés-befolyásoláson túl a személyre szabott és automatizált élményközvetítésnek már gyakran nem is az emberi döntések, hanem a gépi ajánlások vagy modellek diktálják a tempót. Kérdés, hogy milyen eszközzé vált az empátia ebben a fo lyamatban? Vannak-e olyan kampányok vagy média-hatások, melyek kellően előtérbe hozták azóta az empátia szerepét, legalább kísérletező formában – a fejlett technológia segítségével? A rövid összefoglaló fejezet célja betekinteni a jelenben formálódó alkalmazásokba és reflektálni az empátia-faktor jelentőségére.

Item Type: Book Section
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD1 Industries / ipar > HD14 Management. Industrial Management / ügyvitel, igazgatás
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Depositing User: Dr. Katalin Feher
Date Deposited: 12 Feb 2024 07:52
Last Modified: 12 Feb 2024 07:52
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/188038

Actions (login required)

Edit Item Edit Item