REAL

A mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei a tanításban:kezdeti tapasztal atok és jó gyakorlatok = The Potential of Artificial Intelligence in Teaching: Initial Experiences and Good Practices

Baditzné Pálvölgyi, Kata and Jakab, Levente (2023) A mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei a tanításban:kezdeti tapasztal atok és jó gyakorlatok = The Potential of Artificial Intelligence in Teaching: Initial Experiences and Good Practices. ANYANYELV-PEDAGÓGIA : SZAKFOLYÓIRAT MAGYAR NYELVEN TANÍTÓ PEDAGÓGUSOKNAK, 16 (3). pp. 47-78. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XVI_2023_3_3.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)

Abstract

A tanulmány célja olyan szakpedagógiai lehetőségek áttekintése a mesterséges intelligencia tanulási-tanítási folyamatba történő integrálásával, amelyek a jelenlegi oktatási környezetben egyszerűen megvalósíthatók, és amelyek segítségével a tanári munka megkönnyíthető. Az írás megvizsgálja a mesterséges intelligencia szöveggondozásban és szöveggenerálásban, feladatgyártásban és -megoldásban, valamint a multimédiás felületeken elérhető lehetőségeit a tervezés, a tanóra és az önálló tanulói munka során. Kitér a mesterséges intelligencia korlátaira, az így készített szövegek detektálásával kapcsolatos problémákra, illetve a vonatkozó etikai kérdésekre is. A tanulmány arra kívánja ösztönözni a pedagógusokat, hogy a bemutatott javaslatok alapján saját tanítási gyakorlatukhoz optimálisan illeszkedve bátran kísérletezzenek a mesterséges intelligencia hatékony és tervezett felhasználásával.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Feb 2024 13:43
Last Modified: 13 Feb 2024 13:43
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/188088

Actions (login required)

Edit Item Edit Item