Baditzné Pálvölgyi, Kata and Jakab, Levente (2023) A mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei a tanításban:kezdeti tapasztal atok és jó gyakorlatok = The Potential of Artificial Intelligence in Teaching: Initial Experiences and Good Practices. ANYANYELV-PEDAGÓGIA : SZAKFOLYÓIRAT MAGYAR NYELVEN TANÍTÓ PEDAGÓGUSOKNAK, 16 (3). pp. 47-78. ISSN 2060-0623
Text
Anyp_XVI_2023_3_3.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) |
Abstract
A tanulmány célja olyan szakpedagógiai lehetőségek áttekintése a mesterséges intelligencia tanulási-tanítási folyamatba történő integrálásával, amelyek a jelenlegi oktatási környezetben egyszerűen megvalósíthatók, és amelyek segítségével a tanári munka megkönnyíthető. Az írás megvizsgálja a mesterséges intelligencia szöveggondozásban és szöveggenerálásban, feladatgyártásban és -megoldásban, valamint a multimédiás felületeken elérhető lehetőségeit a tervezés, a tanóra és az önálló tanulói munka során. Kitér a mesterséges intelligencia korlátaira, az így készített szövegek detektálásával kapcsolatos problémákra, illetve a vonatkozó etikai kérdésekre is. A tanulmány arra kívánja ösztönözni a pedagógusokat, hogy a bemutatott javaslatok alapján saját tanítási gyakorlatukhoz optimálisan illeszkedve bátran kísérletezzenek a mesterséges intelligencia hatékony és tervezett felhasználásával.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Feb 2024 13:43 |
Last Modified: | 13 Feb 2024 13:43 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/188088 |
Actions (login required)
Edit Item |