Miklós, Gábor (2024) A közép-európai kereskedelmi útvonalak és az EU-s tagállamok vámbevételei közötti kapcsolatok. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, 21 (1). pp. 66-81. ISSN 1786-1594
|
Text
StrategiaiFuzetek2024-1-066-081.pdf Download (819kB) | Preview |
Abstract
A dolgozat bemutatja a kereskedelmi utak változását az európai centrum régió és a Távol-Kelet gazdasági motorja között. A fő kérdés, hogy milyen módon lehetséges kombinálni a vasúti és tengeri árufuvarozást Európában, hogy teljesítse a két centrum terület, Kína/Shanghai és Németország viszonylatban zavartalan ellátását. A vizsgálatban kiemelt szerepet kap a görögországi Pireusz kikötője, amely a kínai nagy árufuvarozási vállalat, a COSCO érkezésével kapott kiemelt szerepet az Európai Unióban. Milyen egyéb változásokat hozhat ez régiónkra, Közép-Európára nézve; ezt vizsgálja a tanulmány.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vámok; adminisztrációs költségek; One Belt One Road kezdeményezés; Rotterdami kikötő; Pireuszi kikötő; Hamburgi kikötő; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés > HE1 Transportation / szállítás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 03 Apr 2024 08:20 |
Last Modified: | 03 Apr 2024 08:20 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/191484 |
Actions (login required)
Edit Item |