Csapodi, Csaba and Koncz, Levente and Csíkos, Csaba (2023) A fűrészfog-eloszlás a matematika érettségi vizsga pontszámaiban, avagy mennyire engedékenyek a javítótanárok a ponthatár körül. MAGYAR PEDAGÓGIA, 123 (2). pp. 83-93. ISSN 0025-0260
|
Text
Csapodi_MPed20232.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az érettségi vizsga kulcsszerepet játszik a magyar oktatási rendszerben: nemcsak a középfokú oktatás lezárását jelenti, hanem a felsőoktatásba való bejutást is döntően meghatározza. Ezért különösen fontos, hogy objektív mérőeszköz legyen. A matematika jelenleg az egyetlen olyan kötelező tantárgy (középszinten), amelyből csak írásbeli vizsga van, így a tanárok már az írásbeli vizsga javítása során figyelembe tudják venni a tanuló által elérhető osztályzatot. Ez a kijavított érettségi dolgozatok pontszámainak meglepő eloszlását eredményezi. Ráadásul a koronavírusjárvány miatt 2020-ban és 2021-ben az emelt szintű vizsgáknak is csak az írásbeli részét tartották meg, és némileg meglepő módon ott is hasonló jelenséget figyeltünk meg, annak ellenére, hogy ezeket nem a vizsgázók saját tanára javította. Cikkünkben ezt a jelenséget vizsgáltuk, magyarázatokat keresve és megoldási javaslatokat téve a probléma kiküszöbölésére.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 05 Apr 2024 09:54 |
Last Modified: | 05 Apr 2024 09:54 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/191849 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |