REAL

A fűrészfog-eloszlás a matematika érettségi vizsga pontszámaiban, avagy mennyire engedékenyek a javítótanárok a ponthatár körül

Csapodi, Csaba and Koncz, Levente and Csíkos, Csaba (2023) A fűrészfog-eloszlás a matematika érettségi vizsga pontszámaiban, avagy mennyire engedékenyek a javítótanárok a ponthatár körül. MAGYAR PEDAGÓGIA, 123 (2). pp. 83-93. ISSN 0025-0260

[img]
Preview
Text
Csapodi_MPed20232.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az érettségi vizsga kulcsszerepet játszik a magyar oktatási rendszerben: nemcsak a középfokú oktatás lezárását jelenti, hanem a felsőoktatásba való bejutást is döntően meghatározza. Ezért különösen fontos, hogy objektív mérőeszköz legyen. A matematika jelenleg az egyetlen olyan kötelező tantárgy (középszinten), amelyből csak írásbeli vizsga van, így a tanárok már az írásbeli vizsga javítása során figyelembe tudják venni a tanuló által elérhető osztályzatot. Ez a kijavított érettségi dolgozatok pontszámainak meglepő eloszlását eredményezi. Ráadásul a koronavírusjárvány miatt 2020-ban és 2021-ben az emelt szintű vizsgáknak is csak az írásbeli részét tartották meg, és némileg meglepő módon ott is hasonló jelenséget figyeltünk meg, annak ellenére, hogy ezeket nem a vizsgázók saját tanára javította. Cikkünkben ezt a jelenséget vizsgáltuk, magyarázatokat keresve és megoldási javaslatokat téve a probléma kiküszöbölésére.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 05 Apr 2024 09:54
Last Modified: 05 Apr 2024 09:54
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/191849

Actions (login required)

Edit Item Edit Item