Malatyinszki, Szilárd (2020) Az edukáció szerepe a családi vállalkozások generációváltásában. In: Művelődés, műveltség, minőség. Radnóti Szegedi Öröksége Alapítvány, Szeged, pp. 125-137. ISBN 978-615-81543-0-7
|
Text
Azedukciszerepeacsaldivllalkozsokgenercivltsban_RG-2-11.pdf Download (661kB) | Preview |
Abstract
A családi vállalkozások főként a mezőgazdaságban és a kereskedelemben jelentős számmal és értékkel rendelkeznek a kisebb közösségek számára. Kutatásunk a családi vállalkozások generációváltására hívja fel a figyelmet. Támogatást kívánunk nyújtani számukra, melynek segítségével ez a folyamat tudatosabban, tervezettebben és gördülékenyebben valósulhat meg. A tulajdonosok sokszor jelentős szakmai tudással, kapcsolati és anyagi tőkével rendelkeznek, de azzal a képességgel híján vannak, hogy ezt a tőkét milyen módon tudják átadni a leendő generációnak. Bemutatjuk a generációváltás jellegzetes lépéseit, folyamatait, illetve azok nehézségeit. Segítséget nyújtunk kutatásunkkal abban, hogy milyen tényezők átgondolása támogathatja a tulajdonosok évtizedeken át gondozott vállalkozásának átörökítését.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | családi vállalkozás, generációváltás, oktatás, utódlás, szervezetfejlesztés, coach |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD3 Labor / munkaügy > HD33 Organization of labour / munkaszervezés |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 08 Apr 2024 11:19 |
Last Modified: | 08 Apr 2024 11:19 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/191985 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |