Majláth, Gizella (2023) Pedagóguslét a rendszerváltástól napjainkig = Teacher's Existence from the System Changing to the Present Days. OxIPO, 5 (4). pp. 27-36. ISSN 26768771
|
Text
OxIPO_2023_4_027_Majlath.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány az oktatáspolitika változásait, annak hatását mutatja be a rendszerváltás óta napjainkig. A téma aktualitását a 2023. évi LII. törvény a pedagógusok életpályájáról és annak 401/2023. végrehajtási rendeletének megjelenése jelenti. A szerző 1988-ban végzett tanárként, és az azóta eltelt 35 év pályán eltöltött idő és szakmai karrier alapján igyekszik bemutatni a sarkalatos változások hatását, különös tekintettel egyik szaktárgya, a történelem oktatására gyakorolt hatásokra. = The study presents the changes of education policy and its impact since the change of the regime to nowadays. The actuality of this topic is based on the declaration of the law of 2023 LII. Act on the Career of Teachers and on the 401/2023. implementing regulation. The author graduated in 1988 as a teacher, and on the basis of her 35 years of professional carreer, she aims to highlight the effect of the pivotal changes, especially on one of her speciality, the education of History.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | oktatáspolitika, törvények, történelemtanítás | educational policy, acts, education of history |
Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 08 Apr 2024 08:55 |
Last Modified: | 08 Apr 2024 08:55 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/192025 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |