REAL

A felhő alapú oktatás miértjei, kérdései, kihasználatla lehetőségei = The Why's, Questions and Unused Opportunities of Cloud-based Education

Katona, Lászlóné and Katona, Kitti and Mező, Katalin (2024) A felhő alapú oktatás miértjei, kérdései, kihasználatla lehetőségei = The Why's, Questions and Unused Opportunities of Cloud-based Education. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 6 (1). pp. 65-77. ISSN 2676-8771

[img]
Preview
Text
OxIPO_2024_1_065_Katona_Katona_Mezo.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmány azzal a céllal készült, hogy bemutasson egy hétköznapi, az oktatásban jól alkalmazható digitalizált oktatási eljárást, mely a felhő alapú rendszerek felhasználásán alapszik. A tanulmány célja, egy, a matematika tanításában már bevált módszer bemutatása, mely tantárgytól függetlenül is eredményesen használható. A tanulmány rávilágít azokra a mindenki számára elérhető opciókra, digitalizálási lehetőségekre, melyek a hétköznapi oktatásban, a köznevelés minden területén eredményesen alkalmazhatók. Tapasztalatokra alapozva bemutatásra kerül hogy, hogyan motiválhatók a diákok – a sajátos felhő alapú kollaborációs térben – a tanórai munkára úgy, hogy egy ténylegesen működő tanulásmenedzselés keretében a pedagógus elsősorban facilitátorként létezik, s az irányítást – átvitt értelemben és ténylegesen – a tanulók kezébe adja a felhő alapú virtuális környezet segítségével. This study was conducted with the aim of presenting an everyday, educationally applicable digitized teaching approach based on cloud-based systems. The goal of the study is to introduce a proven method in mathematics education and to shed light on the subject-independent, cloud-based use of ICT tools and virtual content. The study highlights the available options and digitalization opportunities that can be effectively applied in everyday education across all areas of public education. Drawing on experiences, it is demonstrated how students can be motivated for classroom work in their specific digital collaborative space. In the context of actual learning management, the teacher primarily functions as a facilitator, handing over control to the learner—both figuratively and literally—using the cloud-based virtual environment.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: felhő alapú tanítás, kollaborációs tér, digitális tanterem, IKT pedagógusszerep, tanulásmenedzselés; cloud-based teaching, collaborative space, digital classroom, ICT teacher role, learning management
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 09 Apr 2024 11:52
Last Modified: 09 Apr 2024 11:52
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/192064

Actions (login required)

Edit Item Edit Item