Hermann, Zoltán and Kertesi, Gábor and Varga, Júlia (2024) A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 71 (4). pp. 353-378. ISSN 0023-4346
|
Text
01__Hermann_A.pdf - Published Version Download (711kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok általános iskolai telje- sítményében megnyilvánuló különbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelen- tős mértékben nőtt a különböző társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülö- nülése, és különösen az alacsony státuszú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja erősödött. Az időszak második felében a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is növekedtek. A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státusz szerinti egyenlőtlenségei között is összefüggést találtunk: azok- ban a járásokban és városokban, ahol erősebb a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei is.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: I21, I24, C19.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Apr 2024 05:44 |
Last Modified: | 10 Apr 2024 05:44 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/192134 |
Actions (login required)
Edit Item |