Jámbor, Zsófia and Török, Áron and Czine, Péter and Maró, Gréta and Maró, Zalán Márk (2024) A termelői piacok fogyasztói profiljának szakirodalom-elemzése. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 71 (3). pp. 255-274. ISSN 0023-4346
|
Text
EPA00017_kozgazdasagi_szemle_2024_3_255-274.pdf - Published Version Download (336kB) | Preview |
Abstract
A termelői piacok tradicionális értékesítési csatornának számítanak, amelyek lehe- tőséget kínálnak a fogyasztók számára, hogy élelmiszerhez jussanak. A termelői piacok napjainkban a reneszánszukat élik, és az ezzel kapcsolatos kutatások is már több évtizedet ölelnek fel. Ennek ellenére mind ez idáig egy tanulmány sem szinteti- zálta a termelői piacok fogyasztóit vizsgáló korábbi kutatásokat, nem összegezte ezen fogyasztók legfontosabb – empirikusan igazolt – jellemzőit. Tanulmányunk a szisztematikus szakirodalom-feldolgozás eszközeit használva egyszerre elemzi a rendelkezésre álló nemzetközi és hazai szakirodalmat, s ehhez összegyűjti a tudo- mányos folyóiratokban elérhető, empirikus felméréseken alapuló információkat; 21 országból származó 111 tanulmány eredményei alapján elemzi a fogyasztókat. Az eredmények egyértelműen homogén fogyasztói csoportot jeleznek, hiszen 27 fő jellemzőt azonosítottunk, amelyek szerint leírhatók a termelői piacok fogyasztói. A tanulmány a különböző érintettek számára (termelők, szervezők, üzemeltetők, politikai döntéshozók) fogalmazza meg a legfontosabb következtetéseket, valamint vázolja a további lehetséges kutatások irányvonalát is.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: D12, Q13.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Apr 2024 05:47 |
Last Modified: | 10 Apr 2024 05:47 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/192151 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |