Bifkovics, Bettina and Malota, Erzsébet (2024) Önkéntesség a szájreklám és a szervezetek kommunikációjának tükrében - Integratív szakirodalmi szintézis és javasolt kutatási irányok = Volunteering Through Word-of-Mouth and Organizational Communication - Integrative Literature Review and Proposed Research Directions. VEZETÉSTUDOMÁNY : A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM HAVI SZAKFOLYÓIRATA, 55 (4). pp. 63-76. ISSN 0133-0179
|
Text
BCEVT_2024-463-765Bifkovics.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (625kB) | Preview |
Abstract
A napjainkban az egyre gyakoribb válsághelyzetek miatt az önkéntes szervezetek szerepe fontosabb, mint valaha. Ahhoz, hogy ezek a szervezetek hatékonyan tudjanak segíteni az arra rászorulóknak, önkéntesekre van szükségük, az önkéntesek megszólításához és toborzásához pedig elengedhetetlen a kommunikációban rejlő potenciál kihasználása. Az önkéntességet mint jelenséget vizsgáló kutatások az egyéni jellemzőket (motiváció, nem, kor, kulturális sajátosságok stb.), az önkéntesség hatásait (pl. szubjektív jóllét és elégedettség), illetve a szervezeti aspektusokat (pszichológiai szerződés, munkavállalói önkéntesség, megbízhatóság és hozzájárulás) helyezték fókuszba. A kommunikáció szerepét is azonosították, elsősorban a toborzási tevékenység és az önkéntességről való kommunikáció témájának vizsgálatával. A tanulmány célja az önkéntes tevékenységgel kapcsolatos eddigi kutatások eredményeinek összegzése integratív szakirodalmi áttekintéssel, és további lehetséges kutatási irányok felvázolása. A kutatási irányok közül a legfontosabb az önkéntességre való hajlandóság komplex vizsgálata, például a toborzási üzenettartalom és a szájreklám moderáló hatásának szempontjából, a tervezett magatartás elméletét alkalmazva. Due to the frequent crises occurring nowadays, the role of volunteer organizations is more important than ever, and to help efficiently, organizations need volunteers. Volunteering as a phenomenon has been studied from the angle of individual characteristics (motivation, gender, age, cultural aspects, etc.), the effects of volunteering (for example subjective well-being and satisfaction), and organizational aspects (psychological contract, employee volunteering, reliability, and contribution). The role of communication has also been identified, with the dominant themes being recruitment and communication about the volunteering activity. The aim of this study is to summarize the results of previous research on volunteering through an integrative literature review and to outline possible directions for further research. Among several research directions identified, one of the most important is the complex investigation of the intention to volunteer using the theory of planned behavior in terms of the content of recruitment messages and the moderating effect of word-of-mouth advertising.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | önkéntesség, önkéntes szervezeti kommunikáció, szájreklám, nonprofit marketing; volunteering, organizational communication, word-of-mouth, nonprofit marketing |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD1 Industries / ipar > HD14 Management. Industrial Management / ügyvitel, igazgatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés > HE2 Communications / hírközlés H Social Sciences / társadalomtudományok > HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés > HV40 Social service. Social work. Charity organization and practice / Szociális szolgálat, szociális, jótékonysági munka |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Apr 2024 12:49 |
Last Modified: | 15 Apr 2024 12:49 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/192531 |
Actions (login required)
Edit Item |