Juhász, Krisztina and Peres, Anna (2023) India as Host Country = India mint célterület. ACTA PERIODICA, 29. pp. 56-65. ISSN 2063-501X
|
Text
India-2.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
India a világ egyik legnagyobb, leggyorsabban fejlődő piaca, amely az elmúlt években nagy hangsúlyt fektet piacainak megnyitására. Az indiai kormány gazdaságpolitikája kiemelten kezeli a külföldi vállalatok indiai beruházásainak elősegítését, ezáltal a gazdaság modernizálását, a munkahelyteremtést, valamint a hazai termelés növelését. India egyúttal a magyar külgazdasági startégiában is kiemelt szerepet kap, a feltörekvő piacok egyikeként a „Keleti nyitás“ egyik fontos célországa. Az erősödő kétoldalú kapcsolatok ellenére azonban a magyar vállalatok jelenléte Indiában még mindig viszonylag alacsony mértékű. Cikkünk azt járja körbe, hogy az indiai piac milyen lehetőségeket és milyen buktatókat kínál a terjeszkedni kívánó magyar vállalatok számára. Elemzésünk nemcsak gazdasági, hanem kulturális szempontok alapján is mérlegeli az esetleges indiai piacra-lépés előnyeit és kockázatait. India is one of the world's largest and fastest growing markets, and in recent years has placed great emphasis on opening up its markets. The Indian government's economic policy has given priority to promoting investment by foreign companies in India, thereby modernizing the economy, creating jobs and increasing domestic production. India also plays a prominent role in Hungary's foreign economic strategy, as one of the emerging markets and an important target country of the "Opening to East". However, despite strong bilateral relations, the presence of Hungarian companies in India is still relatively low. This article analyses the opportunities and barriers of the Indian market for Hungarian companies looking to expand. The analysis weighs up the benefits and risks of potential entry into India not only from an economic but also from a cultural perspective.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | India, magyar vállalatok, Keleti nyitás, gazdasági lehetőségek, kulturális buktatók; India, Hungarian companies, Opening to East, economic opportunities, cultural difficulties |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HC Economic History and Conditions / gazdaság története és alapelvek > HC2 Economic policy / gazdaságpolitika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Apr 2024 09:43 |
Last Modified: | 23 Apr 2024 09:43 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/192903 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |