REAL

Az érvelő esszé értékelési szempontjainak megítélése pályakezdő és gyakorlott pedagógusok által = Judging Evaluation Criteria for Argumentative Essays based on the Opinions of Beginner and Experienced Teachers

Juhász, Milán (2021) Az érvelő esszé értékelési szempontjainak megítélése pályakezdő és gyakorlott pedagógusok által = Judging Evaluation Criteria for Argumentative Essays based on the Opinions of Beginner and Experienced Teachers. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 14 (1). pp. 23-39. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XIV_2021_1_2.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (712kB)

Abstract

Jelen tanulmány célja, hogy választ adjon arra a kérdésre, mi okozhatja az érvelő fogalmazásokra adott tanári bírálatok között tapasztalható különbségeket. A kutatás központi kérdése, hogy az eltérések oka lehet-e az, hogy a különböző értékelési szempontokat eltérő fontosságúnak ítélik meg a pedagógusok. A tanulmány két csoport (pályakezdő pedagógusok – 1–5 év munkatapasztalattal és tapasztalt pedagógusok – 34 év munkatapasztalattal) eredményeit hasonlítja össze. Mindkét csoportnak ugyanazon szövegértékelési szempontok fontosságát kellett megítélnie egy ötfokú Likert-skálán. A csoportok közötti különbségek statisztikai igazolása a Mann–Whitney-féle U-próbával történt. Az eredményekből arra következtethetünk, hogy a két csoport fontossági megítélései között a tartalom, a szerkezet és a nyelvi igényesség alszempontjaiban is jelentős eltérés van, amely sok esetben szignifikáns. A pályakezdő pedagógusok ugyanis a legtöbb értékelési szempontnak nagyobb fontosságot tulajdonítottak, mint a tapasztaltabb pedagógusok. The aim of the present study is to find out what might be the reason for the differences in the assessment of argumentative essays. The central question of the research is whether the reason for the differences might be the fact that teachers judge the various evaluation criteria in a different way. The study compares the results of two groups (beginner teachers with 1–5 years of experience and experienced teachers with 9–34 years of experience). Both groups had to judge the importance of the same text assessment criteria on a five-grade Likert scale. Differences between groups were statistically confirmed by the Mann–Whitney U-test. From the results, we can conclude that there is a significant difference between the assessments of the two groups in the importance of content, structure and language sophistication, which is significant in many cases. Beginner teachers considered most of the assessment criteria more importance than their more experienced colleagues.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: fogalmazásértékelés, szövegalkotás, érvelő esszé, esszéjavítás, pályakezdő pedagógus; essay assessment, writing a composition, argumentative essay, correction of essays, beginner teacher
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 02 May 2024 13:51
Last Modified: 02 May 2024 13:51
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193748

Actions (login required)

Edit Item Edit Item