Grund, Ágnes (2021) Tanárjelöltek értékelő megnyilatkozásai az osztályteremben = Teacher Trainees’ Oral Evaluation of Students in the Classroom. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 14 (1). pp. 40-54. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_XIV_2021_1_3.pdf Restricted to Repository staff only Download (622kB) |
Abstract
A tanulást támogató hatékony szóbeli értékelő stratégiák elsajátítása nehézségeket okozhat a kezdő tanárok számára. A kutatás célja, hogy az osztálytermi diskurzusban megvizsgálja a tanári értékelést tanárjelöltek órafelvételei alapján, valamint meghatározza a tanári beszédfordulókban megjelenő értékelő megnyilatkozások típusait. A tanulmány 4 tanóra videós felvételei és ezek lejegyzései alapján a beszédaktusok szerint mutatja be a tanári értékelő megnyilatkozások fajtáit a frontális óraszakaszokban. A tanulói válaszok és a tanári beszédfordulókban megjelenő megnyilatkozástípusok elemzésével kísérletet tesz a verbális értékelő stratégiák sajátosságainak az azonosítására. A kutatás hozzájárul azoknak az ösztönző értékelési stratégiáknak a további vizsgálatához, amelyek fontosak lehetnek a tanulói aktivitás és a tanulási eredmény pozitív változásában. Acquisition of effective oral evaluation strategies that support learning might be difficult for beginner teachers. The aim of the research is to examine the teachers’ oral evaluation in classroom discourse on the bases of recordings of teacher trainees’ lessons, and also to determine the types of evaluating utterances appearing in teachers’ turns. The study shows the different types of the teachers’ evaluation utterances in the frontal lesson sections on the bases of video recordings of 4 lessons and their transcripts according to the speech acts. It attempts to identify the characteristic features of verbal assessment strategies by analyzing students’ responses and the types of utterances which appear in teachers’ turns. The research contributes to the further examination of motivating assessment strategies which might play an important role in the positive change of student activity and learning outcomes.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | diskurzuselemzés, tanári kommunikáció, értékelés, tanári értékelés; discourse analysis, teacher communication, evaluation, teacher′s evaluation |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 02 May 2024 14:00 |
Last Modified: | 02 May 2024 14:00 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/193750 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |