Bodnár, Balázs and Csomós, György (2018) Az intermodális közösségi közlekedési központ lehetséges hatásai Debrecen fejlődésére. TERÜLETI STATISZTIKA, 58 (5). pp. 505-538. ISSN 0018-7828 ; Online: 2064-8251
|
Text
ts580504.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A 2014–2020-as európai uniós programozási időszakban hazai viszonylatban kiemelkedő, intermodalitáson alapuló közlekedésfejlesztés valósulhat meg Debrecenben. A debreceni intermodális közösségi közlekedési központ (IKKK) teljeskörűen integrálja a helyközi vasúti és autóbusz-közlekedést a helyi közösségi (villamos, autóbusz, taxi), valamint az egyéni (személygépjármű, kerékpár) közlekedési módokkal. E fejlesztés jelentős, városszerkezetet érintő beavatkozásokat is maga után von, amelyek leglényegesebb eleme az IKKK előterében egy nagyméretű közösségi tér kialakítása. A beruházással kapcsolatban számos megvalósíthatósági tanulmány készült, ezek azonban a város fejlődésére gyakorolt hatásokat nem elemezték. Tanulmányunkban – külföldi esettanulmányok felhasználásával – azt vizsgáljuk, hogy az IKKK-fejlesztés és a kapcsolódó városszerkezeti beavatkozások milyen várható vagy feltételezhető hatással lesznek Debrecen városhálózatban elfoglalt pozíciójára, illetve általában a város mindennapi életére.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | intermodalitás, közösségi közlekedés, városfejlesztés, Debrecen |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 14 May 2024 10:57 |
Last Modified: | 17 May 2024 10:01 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/194889 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |