REAL

Az intermodális közösségi közlekedési központ lehetséges hatásai Debrecen fejlődésére

Bodnár, Balázs and Csomós, György (2018) Az intermodális közösségi közlekedési központ lehetséges hatásai Debrecen fejlődésére. TERÜLETI STATISZTIKA, 58 (5). pp. 505-538. ISSN 0018-7828 ; Online: 2064-8251

[img]
Preview
Text
ts580504.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A 2014–2020-as európai uniós programozási időszakban hazai viszonylatban kiemelkedő, intermodalitáson alapuló közlekedésfejlesztés valósulhat meg Debrecenben. A debreceni intermodális közösségi közlekedési központ (IKKK) teljeskörűen integrálja a helyközi vasúti és autóbusz-közlekedést a helyi közösségi (villamos, autóbusz, taxi), valamint az egyéni (személygépjármű, kerékpár) közlekedési módokkal. E fejlesztés jelentős, városszerkezetet érintő beavatkozásokat is maga után von, amelyek leglényegesebb eleme az IKKK előterében egy nagyméretű közösségi tér kialakítása. A beruházással kapcsolatban számos megvalósíthatósági tanulmány készült, ezek azonban a város fejlődésére gyakorolt hatásokat nem elemezték. Tanulmányunkban – külföldi esettanulmányok felhasználásával – azt vizsgáljuk, hogy az IKKK-fejlesztés és a kapcsolódó városszerkezeti beavatkozások milyen várható vagy feltételezhető hatással lesznek Debrecen városhálózatban elfoglalt pozíciójára, illetve általában a város mindennapi életére.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: intermodalitás, közösségi közlekedés, városfejlesztés, Debrecen
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 14 May 2024 10:57
Last Modified: 17 May 2024 10:01
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/194889

Actions (login required)

Edit Item Edit Item