Kovács, Gergely (2023) A védelmi szférában alkalmazható VR-alapú képzés/felkészítés lehetséges negatív fizikai és pszichológiai hatásai II. = Possible Negative Physical and Psychological Effects of VR-Based Training/Preparation in the Defence Sector II. HADMÉRNÖK : KATONAI MŰSZAKI TUDOMÁNYOK ONLINE FOLYÓIRATA, 18 (4). pp. 31-51. ISSN 1788-1919
|
Text
03_kovacs_31-51_HM2023_4.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az elmúlt évtized digitális területen történt paradigmaváltásai a legimmerzívebb technológiák alkalmazását is magukkal hozták, mint például a VR, amely az oktatásban és képzésben is megjelent. E technológia rendszeresítése és tömeges alkalmazása előtt nagyon időszerűek a VR-alapú képzéssel, oktatással és annak fizikai, valamint pszichológiai hatásaival kapcsolatos vizsgálatok. A szerző cikksorozatban mutatja be ez irányú kutatásait, amelynek első részében elemezte a virtuális valóság (VR) védelmi területen való alkalmazásának lehetőségeit. Jelen cikkben empirikus kutatásban vizsgálja, hogy mi befolyásolja a VR-alapú oktatás és képzés hatékonyságát, elemzi a felhasználót érintő lehetséges negatív hatásokat Vizsgálja a VR-használati hajlandóság néhány kérdését annak érdekében, hogy javaslatot tegyen a VR-alapú képzés hatékonyságának növelésére és az eszközhasználat lehetséges negatív hatásainak kiküszöbölésére. The paradigm shifts in the digital field over the last decade have brought with them the use of the most immersive technologies, such as VR, which has also been introduced in education and training. Studies on VR-based training and education and its physical and psychological effects are very timely before the systematic and mass adoption of this technology. The author presents his research in this area in a series of articles, the first part of which analyses the potential of virtual reality (VR) in the field of defence. In the present article, she uses empirical research to investigate the impact of VR-based education and training on its effectiveness, analysing the potential negative effects on the user. It examines some issues of VR user willingness in order to propose ways to increase the effectiveness of VR-based training and to eliminate possible negative effects of VR use.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | katonai felkészítés, virtuális valóság, fizikai és pszichológiai érzet, kiberbetegség, tanulási hatékonyság; military training, virtual reality, physical and psychological sensation, cyber-sickness, learning effectiveness |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF21 Applied psychology / alkalmazott pszichológia U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 May 2024 09:00 |
Last Modified: | 15 May 2024 09:00 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/194916 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |