Cseh, Noémi (2024) Hatékony motivációs stratégiák a Z-generációs fiatal munkavállalók hatékony foglalkoztatása érdekében. ÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE, 5 (2). pp. 82-93. ISSN 2677-1306
|
Text
UMSZ_2024_2_82.pdf Download (663kB) | Preview |
Abstract
Napjainkban a Z-generáció egyre jelentősebb részvételének lehetünk tanúi mind a munkaerőpiaci kínálatban, mind az áruk és szolgáltatások piacának keresletén belül. A rohamos technikai fejlődés az egyik alapvető háttér-trend, amiért ez a generáció máshogy él, máshogy viselkedik és gondolkodik, mint elődeik. A munkaerőpiaci folyamatokban két kiemelt jelentőségű kérdésként adódik, hogy (1) hogyan tudnak e korcsoport képviselői együttműködni a többi generációval, valamint (2) hogyan lehet hatékonyan motiválni a megfigyelt kor- osztályt – jelen cikk az utóbbi kérdésre keresi a választ. A szekunder kutatási rész először nagyon röviden áttekinti a különböző generációk jellemzőit, majd a motivációs tanulmányokból azokat, melyek a gyakorlatban az ösztönzési-jutta- tási rendszerek hatékonyságának megfelelő megítéléséhez is jó elméleti keretet nyújtanak. Ezt követően 3 típusú primer kutatás eredményeit foglalja össze a tanulmány – a kutatási eredmények összegzésénél döntően annak a kérdésnek a megválaszolására fókuszálok, hogy hogyan is lehet e fiatal generáció tagjait minél hatékonyabban integrálni az őket foglalkoztató szervezetek szervezeti kul- túrájába, és hogyan lehet őket hatékonyan motiválni annak érdekében, hogy minél magasabb hozzáadott értéket legyenek képesek teremteni vállalataiknak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD3 Labor / munkaügy K Law / jog > KF26.L27 Human resources (HR) management / Humán erőforrás menedzsment |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Beáta Bavalicsné Kerekes |
Date Deposited: | 21 May 2024 13:23 |
Last Modified: | 21 May 2024 13:23 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/195347 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |