Kovácsné Duró, Andrea (2024) A levelező tagozatos szakmatanár szakos hallgatók által legszívesebben alkalmazott módszerek. In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból. Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottsága. EKKE Líceum Kiadó, Eger, pp. 79-95. ISBN 978-963-496-269-4
|
Text
79_Kovácsné.pdf - Published Version Download (834kB) | Preview |
Abstract
Az oktatási módszerek kérdésköre napjainkban ismételten az érdeklődés középpontjában áll, hiszen az újabb tanulói generációk a korábbiaktól eltérő tanulási helyzeteket igényelnek. Ennek következtében pedig a pedagógusok módszertani repertoárjának gazdagítása is elengedhetetlen. Empirikus kutatásom során ezért egyéni kérdőíves vizsgálattal a levelezős szakmatanár szakos hallgatók által a tanórákon szívesen alkalmazott módszereket szándékoztam feltárni. Az eredmények azt mutatták, hogy a tanárjelöltek leginkább a szemléltetést, illetve a játékot és a kooperatív módszert kedvelik. Az egyes módszerekhez fűzött elemzések azonban nem elég részletesek, kevés személyes példával alátámasztottak. Ebből adódóan a képzés során nagyobb szerepet kell szánni a többféle tanulási modalitást lehetővé tevő metodikák alkalmazására való felkészítésnek, valamint az önreflexiós képesség fejlesztésének.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | oktatási módszerek, szakmatanár szakos hallgatók, kérdőíves vizsgálat |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 29 May 2024 09:19 |
Last Modified: | 29 May 2024 09:19 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/196043 |
Actions (login required)
Edit Item |