REAL

Az állampolgári ismeretek tantárgy kapcsolata a földrajz és a történelem tantárggyal a társadalmi és a gazdasági folyamatok tanulása során = The Respective Connection of Civics to Geography and History During the Studying of Social and Economic Processes

Seres, Zoltán (2024) Az állampolgári ismeretek tantárgy kapcsolata a földrajz és a történelem tantárggyal a társadalmi és a gazdasági folyamatok tanulása során = The Respective Connection of Civics to Geography and History During the Studying of Social and Economic Processes. In: I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia : Oktatás egy változó világban. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 83-89. ISBN 978-963-421-945-3

[img]
Preview
Text
2024_1_allampolgari.pdf

Download (604kB) | Preview

Abstract

A földrajz és a történelem tantárgyak tanulása során megszerzett társadalmi és gazdasági jellegű tudáselemek az állampolgári ismeretek tantárgy keretében kiválóan szintetizálhatók. Bár a korábbi vonatkozó írások leginkább az állampolgári ismeretek és a történelem tantárgy közötti kapcsolatokat emelik ki, fontos hangsúlyozni, hogy a tantárgy számos témája (pl. demográfia, pénzügy, vállalkozások, környezet- és természetvédelem) szorosan kötődik a földrajzhoz is. Jelen tanulmány bemutatja a földrajz és a történelem tantárgynak az állampolgári ismeretek tantárggyal való kapcsolatát a köznevelési rendszerben, vázolja az állampolgári ismeretek tantárgy legfontosabb jellemzőit, valamint gyakorlati fókuszú ajánlásokat fogalmaz meg a tantárgy eredményes tanítása-tanulása érdekében. Emellett a szerző egy, a korábbi évek földrajz és történelem érettségi feladataiból készült gyűjtemény elkészítésével is segíti a tantárgyak tanítását. The social and economic knowledge acquired in geography and history learning can be perfectly synthesised in civics. Although previous relevant papers have mainly emphasised the connection between civics and history, it is important to underline that many of the themes of the subject (e.g. demography, finance, enterprises, environmental protection and conservation) are closely connected to geography. This study presents the connection of geography and history to civics within the education system of Hungary, outlines the main features of civics and provides practical recommendations for effective teaching and learning of the subject. In addition, the author has compiled a collection of exercises from previous years' geography and history final exams to help with the teaching of the subjects.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: állampolgári ismeretek, földrajz, történelem, interdiszciplináris tanítás, szintézis; civics, geography, history, interdisciplinary teaching, synthesis
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 30 May 2024 10:03
Last Modified: 30 May 2024 10:03
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/196155

Actions (login required)

Edit Item Edit Item