Demian, Nicoleta-Cristina (2024) A táncoktatás és a digitális technológia találkozásának vizsgálata. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 127-139. ISSN 2732-1002
|
Text
13185-Cikk szövege-64932-4-10-20240529.pdf - Published Version Download (969kB) | Preview |
Abstract
A digitális technológia átalakítja a táncoktatás hagyományos megközelítését. Koreográfusoknak, valamint a pedagógia és a zeneszerzés kutatóinak alkalmaz- kodniuk kell az elmúlt években végbement átalakulásokhoz. A digitális techno- lógia táncpedagógiai integrálása számos előnyt kínál az oktatónak, még akkor is, ha nem helyettesítheti a jelenléti táncoktatás testtapasztalatait. A legújabb kuta- tások szerint a koreográfia digitalizálása új módszertani modellként szolgálhat. A digitális technológia beépítése a táncórákba és -előadásokba a testmozgást gör - dülékenyebbé teheti. Digitális eszközök használatával a táncosok testtechnikákat gondoltak újra, új mozgáslehetőségeket fedeztek fel, és újszerű koreográfiákat al- kottak. A videofelvételeket nemcsak visszajelzésre, értékelésre és elemzésre hasz- nálták, hanem arra is, hogy segítsék a táncosokat technikájuk finomításában, és mozgásmintáik mélyebb megértésében. Ez a cikk a közvetlen tapasztalatokból levont legfontosabb következtetéseket vázolja fel, és konkrét példákat hoz arra, hogy a digitális technológiát hogyan használták kiegészítő eszközként a tánctaní- tási módszerek fejlesztésére.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitális eszközök, interaktív tanulási tapasztalatok, táncdokumentáció |
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc) |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 14 Jun 2024 07:13 |
Last Modified: | 14 Jun 2024 07:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197373 |
Actions (login required)
Edit Item |